مراسم متمرکز نواخته شدن زنگ هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) و آغاز طرح ملی کنترل وزن، قد و چاقی دانش آموزان (کوچ) در تمامی مدارس سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم گنبدکاووس باحضور روسای ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان این شهرستان مرزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اخبار گنبد از ایرنا، در این مراسم که روز سه‌شنبه در دبستان دخترانه “بنت الهدی” شهر گنبدکاووس برگزار شد، رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سخنانی با تبریک هفته تربیت بدنی گفت که گنبدکاووس استعدادهای ناب فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد.

حجت الله یوسفی افزود: ۹۰ درصد قهرمانان ورزش گنبدکاووس در رشته‌ها و گروه‌های مختلف سنی که موفق به کسب مدال در مسابقات استانی، ملی و بین المللی شدند، از گروه دانش آموزان هستند که حاصل تعامل و همکاری نزدیک دو اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش این شهرستان با یکدیگر بوده است.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس مهد رشته‌های مختلف ورزشی از جمله “سوارکاری، والیبال، فوتوالی، بوکس، سپک تاکرا و دومیدانی” در استان و کشور است، اضافه کرد: تا الان ورزشکاران زیادی از این شهرستان در سطح ملی و بین المللی شناخته شدند که “فرهاد قائمی و سردار آزمون” نمونه آن هستند.

همچنین معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از دانش آموزان این شهرستان که در مسابقات مختلف ورزشی موفق به کسب مدال شدند، گفت: ۸۵ درصد مدال‌های کسب شده توسط دانش آموزان گلستانی در مسابقات ملی، متعلق به دانش آموزان گنبدکاووس می‌باشد.

سیدصالح رفعتی افزود: گنبدکاووس همواره در اجرای طرح‌های ملی حوزه ورزش از جمله المپیادهای ورزشی در مدارس و تولید ۳۶۰ دقیقه محتوای ورزشی ( آموزش رشته والیبال) جزو شهرستان‌های برتر کشور است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: طرح ملی کنترل وزن، قد و چاقی دانش آموزان که از امروز در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز می‌شود، در این شهرستان مرزی به سبب گستردگی و پراکندگی مدارس آن در مساحت افزون بر پنج هزار کیلومتر مربع از اول مهرماه شروع شد.

کمال الدین نظرنژاد بابیان اینکه تا الان قد، وزن و چاقی ۴۰ درصد دانش آموزان سه مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم گنبدکاووس انجام شده است، افزود: با تلاش همکاران حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش تا ۱۵ آبان امسال، تمامی ۸۲ هزار دانش آموز این شهرستان مورد سنجش این طرح ملی قرار خواهند گرفت.

  • منبع خبر : ایرنا