رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس اظهار کرد: از زمان شروع پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال در سال‌جاری در اوایل آذرماه تاکنون ۸۰۰ هزار نهال مرتعی و ۹۰ هزار اصله نهال جنگلی در مراتع و اراضی این شهرستان غرس کرده است.

فرشید رحمانی افزود: اداره منابع طبیعی گنبدکاووس در راستای پویش مردمی و ملی کاشت یک میلیارد نهال امسال موفق به تولید ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار بوته نهال مرتعی از گونه‌های «آترپیلکس کانی سنس، لنتی فورمیس، اگروپیرون النگاتوم، قیچ، دانه رنجی و قره داغ» شد که تاکنون ۸۰۰ هزار اصله آن به مراتع نواحی شمالی این شهرستان منتقل و غرس شده است.

رحمانی ادامه داد: نهال‌های مرتعی تولید شده امسال در بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع نواحی شمالی گنبدکاووس با مشارکت جوامع محلی، دامداران و شرکت‌های تعاونی مرتع داری این شهرستان غرس خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس همچنین گفت: علاوه بر تولید نهال مرتعی امسال غرس ۹۲۶ هزار اصله نهال جنگلی و غیرمثمر با مشارکت مردم در گنبدکاووس برنامه‌ریزی شده که تاکنون حدود ۹۰ هزار اصله آن غرس شده است.

رحمانی اظهارداشت: بیشتر درختان غرس شده در قالب زراعت چوب بوده و بقیه سهمیه این شهرستان در غرس درخت تا پایان امسال محقق خواهد شد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴۱ هزار هکتار مرتع دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا