رئیس پلیس راهور گلستان گفت: هر چند آمار تصادفات منجر به جرح و فوت کاهش داشته است، اما در تصادفات خسارتی با افزایش ۳۰ درصدی و در مجموع تصادفات با افزایش ۲۳ درصدی مواجه هستیم.

عباس مهاجر بسطامی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال شاهد کاهش ۳۵ درصدی تصادفات فوتی و هفت درصدی تصادفات جرحی بوده‌ایم گفت: هر چند آمار تصادفات منجر به جرح و فوت کاهش داشته است، اما در تصادفات خسارتی با افزایش ۳۰ درصدی و در مجموع تصادفات با افزایش ۲۳ درصدی مواجه هستیم.

عباس مهاجر بسطامی با تاکید بر اینکه عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم بیشترین علل وقوع تصادفات بوده است افزود: در شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول، بندرترکمن و گمیشان در این مدت شاهد افزایش آمار تصادفات بوده ایم.

او با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته رشد خودرو در استان ۳۲۵ درصد بوده است گفت: متاسفانه معابر شهر‌های استان در این یک دهه تغییر محسوسی نداشته و متناسب با رشد تعداد خودرو‌ها نیست به عنوان مثال در گرگان شرایط ترافیکی بخاطر بافت خیابان‌ها مناسب نیست و ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه بدون نظر پلیس همه را دچار مشکل کرده است.

مهاجر بسطامی گفت: در سنوات گذشته اعلام کردیم که باید برای میدان بار، ترمینال شرق و آرامستان مکان‌یابی جدید انجام شود در غیر اینصورت با مشکلات شدید ترافیکی روبرو خواهیم بود.

رییس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: موتورسیکلت سواران معضل ترافیکی شهر‌های استان گلستان هستند و تقاضا داریم که همه در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و کمک به انضباط ترافیکی تلاش کنند

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان