رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی گلستان گفت که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۱۳ نفر در این استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

دکتر عبدالرضا فاضل امروز شنبه اظهار داشت: هم اکنون ۲۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۵۴ نفر آنها با وضعیت بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۷ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی اضافه کرد: با افزایش خفیف شمار مبتلایان به کرونا در گلستان مواجهیم و با در نظر گرفتن وضعیت زرد (متوسط) استان از نظر آلودگی به ویروس؛ باید مراقب بود تا شرایط کنترل شود که در این رابطه همکاری عموم مردم مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های آق‌قلا، گالیکش، گمیشان و مراوه‌تپه در وضعیت سفید قرار دارند، گفت: شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز و پرخطر و مینودشت در وضعیت نارنجی (نزدیک به قرمز) قرار دارند ضمن اینکه بقیه شهرستان‌ها شامل بندرترکمن، کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس و کلاله در وضعیت زرد هستند.
دکتر فاضل از مردم استان گلستان خواست با رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و برگزار نکردن مراسم های دسته جمعی ضمن مراقبت از خود و خانواده‌، به کادر بهداشت و درمان در مهار ویروس کرونا کمک کنند.

به گزارش ایرنا در همین رهگذر سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۳۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان بیماری کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۳۲۰ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۱۶۹ نفر بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران به ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ نفر رسید.

  • منبع خبر : ایرنا