رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر رصد فعالیت‌های انتخابانی در فضای مجازی استان، گفت: افرادی که در قالب فعالیت‌های انتخاباتی، اقدامات مغایر امنیت ملی مانند اختلاف و تفرقه افکنی قومی و مذهبی را انجام دهند، شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

حیدر آسیابی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، افزود: تبلیغات انتخاباتی تا پیش از اعلام زمان رسمی آن، غیرقانونی بوده و امیدواریم کسانی که قرار است برای قانونگذاری در مجلس نامزد شوند، از هم اکنون التزام به قانون داشته باشند.

وی از تدوین کتابچه باید و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها خبر داد و گفت: پس از اعلام احراز صلاحیت، در همایشی که با حضور همه نامزدها برگزار می‌شود این کتابچه در اختیار ستادهای تبلیغاتی نامزدها قرار می‌گیرد.

آسیابی با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، افزود: این جنایت‌ها ماهیت پلید این رژیم غاصب را آشکارتر می‌کند.

دادستان مرکز استان گلستان نیز گفت: براساس قانون هرگونه فعالیت انتخاباتی در قالب کمک‌های خیریه جرم است.

محمود اسپانلو افزود: دستگاه‌های نظارتی مکلف به رصد و گزارش این اقدامات به دادستان‌ها در شهرستان هستند.

وی تاکید کرد: افرادی که کاندیدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند نمی‌توانند کمک‌های خیرخواهانه به مراکز عمومی، مدارس و هیات‌ها و مساجد داشته باشند چون از مصادیق تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: براساس قانون انتخابات، تخریب کاندیداها، جرم عمومی است و برای پیگرد آن نیاز به شکایت خود فرد نیست و در صورت گزارش نهادهای نظارتی به دستگاه قضایی، اعلام جرم می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار گلستان و رییس ستاد انتخابات استان نیز گفت: سلامت انتخابات یکی از راهبردهای اصلی این حوزه و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

سیدعلی مهاجر افزود: ستاد امنیت انتخابات استان با نظر دستگاه‌های امنیتی و انتخاباتی فعالیت است.

براساس گزارش رییس ستاد انتخابات استان گلستان، تا پایان وقت چهارمین روز مرحله ثبت نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲) تعداد ۱۱۲ نفر در این استان بطور رسمی داوطلب شده‌اند.

داوطلبان تا چهارشنبه سوم آبان‌ماه می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

در پیش ثبت‌نام انتخابات در استان گلستان ۹۵۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که برای ۶۰۹ نفر از آنان کد رهگیری ارسال شده است.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا