پایگاه انتقال خون شهرستان گنبدکاووس این روزها بیش از روزهای نیازمند حضور مردم برای اهدای خون است.

به گزارش ایسنا: مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان گنبدکاووس گفت: مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد افرادی که به طور مداوم خون اهدا می‌کنند طول عمر بالاتری دارند.

محمدرضا رفعت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان گنبدکاووس این روزها بیش از روزهای نیازمند حضور مردم برای اهدای خون است.

وی با بیان اینکه به گروه‌های منفی بیشتر از سایر گروه‌های خونی نیازمند هستیم، افزود: در حال حاضر در گروه‌های خونی ۰ منفی، A منفی، B منفی و AB منفی نیاز به اهدای خون داریم.

مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان گنبدکاووس به تاثیر کرونا بر آمار اهدای خون اشاره کرد و توضیح داد: متاسفانه با شیوع ویروس منحوس کرونا آمار اهداکنندگان خون کاهش پیدا کرده گرچه مردم فهیم و نوع‌دوست گلستان تاکنون ما را تنها نگذاشتند اما می‌طلبد از این پس نیز با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون ما را یاری کنند.

رفعت با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود، بیان کرد: مراجعه‌کنندگان قبل از اهدای خون توسط پزشک معاینه می‌شوند و مراجعه‌کنندگان‌می‌توانند بدون هیچ نگرانی نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام‌شده کسانی که به طور مداوم خون اهدا می کنند طول  عمر بیشتری دارند، تصریح کرد: اهداکنندگان مداوم خون سالم‌تر هستند، بانوان هر چهار ماه و آقایان هر سه ماه می‌توانند برای اهدای خون اقدام کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا