رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت و مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، توسط کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.

سرهنگ سعید تجری اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره مرجوعه قضایی از سوی یکی از شهروندان خانم مبنی‌ بر ایجاد صفحات اینستاگرامی به همراه انتشار تصاویر شخصی وی از سوی فردی مجهول الهویه، رسیدگی به پرونده ‌به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با توجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کرده که در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی و رصد اطلاعاتی، متهم در سطح شهر رویت و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با اشاره به این که متهم خواستگار سابق خانم شاکی بوده و پس از شنیدن جوابِ رد از سوی او اقدام به ساخت تعداد زیادی اکانت جعلی در بستر اینستاگرام کرده بود، تصریح کرد: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شده بود ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس، به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام از شخص شاکی اعلام کرد.

تجری با بیان این که رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به شهروندان توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و به هیچ وجه آنان را در اختیار افراد غیر، حتی نزدیکان خود قرار ندهید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان خاطرنشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice .ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا