رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری اعضای یک باند کارچاق‌کن در یکی از حوزه‌های قضایی استان خبر داد و گفت: این گروه پنج نفره براساس گزارش‌ پیامکی مردم تحت تعقیب و شناسایی قرار گرفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهارداشت: اعضای این باند با همدستی کارشناسی که عضو این گروه بود در ازای دریافت سکه، در پرونده‌هایی که نیاز به ارزیابی املاک بود، ارزش زمین‌ها و املاک را چندین برابر بیشتر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری و به این ترتیب به مجرمین برای آزادی از زندان کمک می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد فقط در یک پرونده در ازای کمک به یک محکوم با استفاده از ارزش‌گذاری غیرواقعی املاک، پنج سکه طلا و یک میلیارد ریال وجه نقد دریافت کرده بودند.

رییس کل دادگستری گلستان با تاکید بر عزم دستگاه قضا بر شناسایی کارچاق‌کن‌ها و مبارزه با فساد، گفت: مردم استان با ارسال گزارش‌های خود به سامانه پیامکی دیده‌بان حفاظت و اطلاعات به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷، دادگستری استان را همراهی می‌کنند.

آسیابی اضافه کرد: این سامانه پیامکی، پل ارتباطی برای کسانی است که می‌خواهند فساد اداری و کارچاق‌کنی در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه شامل اداره‌های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان‌ها و همچنین وکلا و کارشناسان را در استان افشا کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا