امام جمعه موقت گنبدکاووس با اشاره به مشکل کمبود منابع آبی کشور و نیز معضل خشکسالی‌های اخیر از کشاورزان ایران اسلامی بالاخص استان گلستان و این شهرستان مرزی خواست امسال از کشت محصولات با نیاز آبی بالا بشدت پرهیز نمایند.

حجت الاسلام “روح الله رجنی” در خطبه‌های نمازجمعه امروز گنبدکاووس اظهارداشت: شرایط و مشکلات اقتصادی و معیشتی قشر زحمتکش کشاورز هم قابل درک است اما با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی‌ سال‌های اخیر چاره‌ای نیست که به منظور جلوگیری از مشکلات بیشتر در حث مسائل آبی، از کشت محصولات با نیاز آبی بالا مثل شالی باید پرهیز کرد.

وی به سخنان نوروز امسال رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی هم اشاره کرد و یادآور شد: آنگونه که معظم له فرمودند ما (آحاد مختلف مردم) باید در مصرف “آب، برق، گاز، نان و بنزین” صرفه جویی و مدیریت مصرف داشته باشیم زیرا میزان مصرف فعلی ما در هر یک از موارد اشاره شده بیشتر از میانگین‌های جهانی و منطقه‌ای است.

حجت الاسلام رجنی همچنین با گرامیداشت برخی مناسبت‌های جاری و هفته پیش رو مانند بسیج سازندگی و هلال احمر اضافه کرد: کارنامه این دو نهاد که از نهادهای مردمی نیز هستند در خدمت به مردم و باز کردن گره‌های کشور بویژه در انجام طرح‌های بزرگ عمرانی، سازندگی و محرومیت زدایی و یا کمک به مردم حادثه دیده در بلایای طبیعی مانند “سیل و زلزله” قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: اخیرا ارتش سرافراز جمهوری اسلامی بابرپایی بیمارستان تخصصی در چند روستای کم برخوردار گنبدکاووس خدمات پزشکی و درمانی تخصصی به مردم ارائه داد که قابل تقدیر است.

وی به موفقیت‌های اخیر محور مقاومت در فلسطین هم اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها به‌نوعی تغییر موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت است و امروز رژیم غاصب صهیونیستی که هیچ منطقی جز منطق زور و موشک نمی‌شناسد، در برابر حملات موشکی فلسطین قهرمان به دریوزگی افتاده است.

حجت الاسلام رجنی اضافه کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان یک دستور الهی است و درسایه آن پیروزی، عزت و سربلندی عاید مسلمانان می‌شود همانگونه که ملت ایران در ۴۴ سال گذشته باوجود همه مسائل و مشکلات اقتصادی، مقابل استبکار جهانی ایستاده و به عزت، اقتدار و استقلال دست یافته است.

وی با تاکید برضرورت استمرار مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، از مسوولان نیز درخواست کرد با کار و تلاش جهادی مسائل و مشکلات مردم را نیز رفع کنند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی هم گفت: جایگاه روابط عمومی در ادارات و نهادها مهم است و آنها پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند که باید ضمن انتقال مطالبات مردم به مدیران، گزارش اقدامات انجام شده را نیز به اصلاع مردم برسانند.

حجت الاسلام رجنی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برلزوم حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم عزاداری و نیز پیروی از سیره زندگی آن امام همام تاکید کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا