مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ورود سامانه ناپایدار جوی از امشب به استان خبر داد و گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا در گلستان کاهش می‌یابد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان به خبرنگار ایسنا گفت: براساس داده‌های هواشناسی، امروز جو آرامی در استان حاکم است و از امشب سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود.

وی به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گلستان اشاره کرد و افزود: به دنبال فعالیت سامانه ناپایدار جوی از امشب در گلستان، وقوع پیامدهای مختلف اعم از بارندگی مؤثر و متناوب، رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دما و مه غلیط به ویژه در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه در طول روز سه شنبه نیز موج ناپایدار و خوبی از استان عبور خواهد کرد، بیان کرد: این موج ناپایدار جوی بارش باران خوب به همراه رعد و برق به همراه خواهد داشت، همچنین با توجه به رگباری بودن وقوع آبگرفتگی محتمل است.

داداشی با بیان اینکه عبور این سامانه تا صبح روز چهارشنبه طول خواهد کشید، تصریح کرد: مردم گلستان در این مدت باید احتیاط لازم را داشته باشند و از حضور در نواحی کوهستانی و مناطقی که بارش‌های رگباری باران شدت بیشتری دارد پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه با فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا هم در گلستان کاهش می‌یابد، یادآور شد: همچنین امکان ریزش برف در قلل و ارتفاعات استان گلستان در روز سه شنبه وجود دارد البته بارش برف سنگین نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه از امشب تا شامگاه فردا احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و خطر برخورد صاعقه وجود دارد، تأکید کرد: مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند.