۱۵۳ محکوم جرایم غیرعمد و مالی گلستان با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور روز پنجشنبه در آستانه شب یلدا آزاد شدند.

رییس کل دادگستری گلستان در مراسم آزادی این محکومان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به همت خیران و کمک‌های ستاد دیه و گذشت شاکیان، ۲۶۰ مددجو از زندان‌های استان آزاد شدند.

حیدر آسیابی افزود: امروز هم با کمک ۱۵۰ میلیارد ریالی نهاد ریاست جمهوری، ۱۵۳ محکوم غیرعمد و مالی هدیه آزادی دریافت کردند.

وی ادامه داد: مجموع بدهی این محکومان ۸۸۰ میلیارد ریال بود که بخشی از این بدهی را شاکیان بخشیدند و بقیه آن هم با کمک‌های ستاد دیه، پرداخت تسهیلات به مددجویان و تسویه اقساطی توسط خود مددجویان پرداخت شد.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به نیاز استان برای نگهداری محکومان موادمخدر گفت: تنها استان کشور هستیم که اردوگاه ماده ۴۲ و همچنین کانون اصلاح و تربیت برای نگهداری محکومان زیر ۱۸ سال نداریم و امیدواریم در مصوبات سفر استانی رییس جمهور این موضوع دیده شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا