مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان از رانندگان خواست برای تردد در این محورها به خصوص جاده توسکستان - شاهرود از زنجیر چرخ استفاده کنند

عادل مصدقی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: علاوه بر این، در محورهای فرعی کوهستانی درازنو کردکوی و افراتخته علی‌آبادکتول بارش برف ادامه دارد و رانندگان از تردد غیرضروری در این جاده‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: بارش برف در محور ارتباطی چاتال گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه به سمت خراسان شمالی که شب گذشته جریان داشت، قطع شده است.

وی در خصوص محور کوهستانی خوش ییلاق واقع در مسیر آزادشهر – شاهرود، گفت: مطابق آخرین گزارش دریافتی، در این محور ارتباطی مِه وجود دارد و بارش برف هم قطع شده است.

مصدقی خاطرنشان کرد: گروه‌های راهداری در محورهای ارتباطی کوهستانی گلستان به ویژه در توسکستان و خوش ییلاق حضور داشته و تاکنون طی چند نوبت کار شن و نمک پاشی را برای بازنگه داشتن این محورها انجام داده‌اند.

به گفته وی، برای ارائه خدمات راهداری به رانندگان عبوری از مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان، ۱۰ گروه راهداری در این مناطق مستقرند و از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در اختیار برای بازگشایی محورها استفاده می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: سطح محورهای ارتباطی در مناطق دشت و پارک ملی گلستان به دلیل وجود بارش باران، لغزنده و رانندگان حتما به توصیه‌های پلیس راه توجه کنند.

به گفته وی ماندگاری سامانه سرد و بارشی تا فردا سه‌شنبه در گلستان پیش‌بینی شده است.

هزار و ۷۰۰ کیلومتر از مجموع ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه ارتباطی گلستان برف‌گیر و کوهستانی است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا