سخنگوی شرکت گاز گلستان گفت: با افزایش دما و بهبود شدت فشار گاز، در هر یک از ۱۴ شهرستان این استان یک جایگاه سی‌ان‌جی برای تامین سوخت تاکسی‌ها وارد مدار شد.

سید جلال ابوالقاسمی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای راه‌اندازی سایر جایگاه‌های سی‌ان‌جی در استان در جلسه امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گفته وی گلستان ۶۰ جایگاه سی‌ان‌جی فعال دارد که گاز آن‌ها از هفته گذشته به دلیل کاهش محسوس دما و افزایش مصرف گاز با هماهنگی مدیریت بحران استان قطع شد و سهمیه مصرفی این واحدها به میزان ۷۵۰ هزار متر مکعب به مشترکان خانگی و صنفی و تولیدی اولویت‌دار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با همکاری هم‌استانی مصرف گاز در گلستان مدیریت شد و میزان مصرف گاز توسط مشترکان به ۱۲ میلیون متر مکعب کاهش یافت در حالی که میزان مصرف برخی از روزهای دهه پایانی دی ماه ۱۴۰۱ به خاطر وجود سرمای شدید در منطقه به حدود ۱۶ میلیون متر مکعب رسید.

با توجه به برودت دمای هوا در استان گلستان از روز سه‌شنبه (۲۰ دی سال ۱۴۰۱) تا میانه هفته گذشته تمامی ادارات، ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مدارس این استان به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان تعطیل و دورکار و مدارس و مراکز آموزشی عالی غیرحضوری شد و سپس با افزایش دما ساعت کاری ادارات به جز دستگاه های امدادی و خدمات رسان هم از ساعت ۹ صبح تا پایان وقت اداری فعال شد.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده ستاد پیشگیری، مدیریت و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران، ساعت کاری ادارات در استان گلستان امروز شنبه از ساعت ۹ صبح و مدارس، دانشگاه‌ها و تمامی مراکز آموزشی به صورت حضوری و از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شد.

گلستان حدود ۶۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که بیشتر آن خانگی هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا