مدیرکل استاندارد گلستان از پلمب و جلوگیری از فعالیت آسانسورهای غیر استاندارد و نا ایمن مراکز عمومی و دولتی استان خبر داد.

سید مهدی حسینی با اشاره به پایش آسانسور‌ها با اولویت دستگاه‌های دولتی، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز تجاری گفت: در صورتی که آسانسوری ناایمن و غیر استاندارد باشد، با هماهنگی دادستانی نسبت به پلمب آن اقدام خواهد شد.

او افزود: فهرست آسانسور‌های ۳۰ مرکز دولتی و عمومی که به دلیل بی توجهی به اخطار‌های اداره کل استاندارد در بازه زمانی مشخص شده فرآیند استانداردسازی را انجام نداده اند، برای پلمب در دستور کار اداره کل استاندارد استان قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه درحال حاضر آسانسور‌های برقی و هیدرولیک مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند گفت: همه آسانسور‌های ساختمان نوساز، باید استانداردسازی شوند و صاحبان آنها تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت کنند.

حسینی با اشاره به استاندارد سازی آسانسور‌های منصوبه در دستگاه‌های دولتی نیز طی مکاتبات متعدد با ادارات استان برای گرفتن تاییدیه ایمنی آسانسور، گفت: فرآیند استانداردسازی در دستگاه‌های استان اجرا شده و بخشی از ادارات و سازمان‌ها موفق به گرفتن تأییدیه ایمنی استاندارد و یا در حال استانداردسازی آسانسور‌های خود هستند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان