شهردار گنبدکاووس از نشاء یک میلیون بوته انواع گل‌ فصلی در بلوار و بوستان‌های این شهر برای افزایش زیبایی‌های طبیعی و بصری گنبدکاووس خبر داد و گفت: تا زمان فرارسیدن فصل بهار، ۵۰۰ هزار بوته دیگر هم در این شهر کاشته خواهد شد.

سیدعلی اصغر موسوی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: علاوه بر نشاء گل‌های فصلی، ۱۰ هزار عدد گل “رُز و نسترن” در ۲ بوستان “قابوس و الغدیر” گنبدکاووس کاشته شد و این ۲ بوستان به باغ گل تبدیل شدند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار ۲ هزار اصله نهال سه و چهار ساله چنار در معابر اصلی گنبدکاوس کاشته شد و قرار است در روزهای باقی مانده تا روز درختکاری ۲ هزار اصله نهال دیگر هم در معابر این شهر غرس شود.

به گفته موسوی، همچنین امسال برای نخستین بار ۸۰۰ اصله درختچه زینتی “آقاقیا و توری” در بلوارهای شهر گنبدکاووس غرس شد.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: برای ایام درختکاری (نیمه نخست اسفندماه) امسال هم این شهرداری ۲ هزار اصله نهال از گونه “داغداغان و سنجد تلخ” به‌صورت رایگان بین شهروندان و مدارس جهت کاشت مقابل منازل مسکونی و محوطه مدارس توزیع خواهد کرد.

وی همچنین از هرس تمامی درختان سطح شهر گنبدکاووس برای نخستین بار خبر داد و گفت: عملیات هرس درختان از ماه گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

موسوی افزود: تعویض کفپوش قسمت بازی کودکان هر ۳۵ پارک کودک گنبدکاووس نیز درحال انجام است و تاکنون ۳۰ مورد آن نصب شد.

وی همچنین از آغاز طرح مطالعات شناسنامه‌دار کردن درختان شهر گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در سال جاری، ۲ متر به سرانه فضای سبز هر شهروند اضافه شد.

به گفته موسوی، هم اکنون سرانه فضای سبز هر شهروند گنبدی ۱۰.۵ متر است.

گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا