دبیر هیات والیبال گنبدکاووس گفت: «سردار آزمون» ملی‌پوش فوتبال ایران و مالک تیم لیگ برتری «سریک گنبد» در اعتراض به برخی تصمیمات فدراسیون در جریان مسابقات فصل گذشته، از حضور در لیگ برتر امسال کناره‌گیری کرد.

طاهر آزمون روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از زمان فعالیت تیم سریک در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شور و شوق زیادی میان بانوان به ویژه جوانان و نوجوانان شکل گرفت و خانواده‌ها تمایل زیادی برای فعالیت دختران خود در والیبال دارند.

وی افزود: در ۲ سالن مجموعه المپیک گنبدکاووس، حدود ۲۰۰ نفر از دختران نونهال و نوجوان تحت آموزش هستند و مشابه این وضعیت در سالن‌های دیگر شهرستان قابل مشاهده است.

دبیر هیات والیبال گنبدکاووس ادامه داد: استقبال بانوان از والیبال روز به روز بیشتر می‌شود و با ادامه روند فعلی تا پایان سال هزار نفر از دختران در دوره‌های آموزشی این رشته حضور خواهد داشت.

آزمون با گلایه از نبود هماهنگی در چینش بازی‌های لیگ برتر بانوان در سال گذشته، گفت: علاوه بر این مساله نایب رییسی بانوان فدراسیون والیبال هماهنگی لازم برای حضور خلیل آزمون و بنده به عنوان مدیرعامل و کادر فنی تیم در مسابقات فینال در تهران را انجام داد اما پس از مدتی به دلیل اعتراض تیم حریف با برخورد نامناسب ما را از سالن خارج کردند در صورتی که گزارشگران و برخی نیروهای تدارکاتی حاضر در سالن مردان بودند و این موضوع ما را برای تیم‌داری برای امسال دلسرد کرد.

دبیر هیات والیبال گنبدکاووس به ظرفیت والیبال این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان حدود ۵۰ بازیکنان فعال حداقل در لیگ برتر و دسته یک مردان دارد.

آزمون افزود: امسال هم تیم شهرداری نماینده گنبدکاووس در رقابت‌های لیگ برتر است که ۳۰ بازیکن بزرگسال را به خدمت گرفته و در ۱۵ کانون فعال در رده‌های جوانان و نوجوانان هم ۷۰۰ بازیکن تحت پوشش هستند.

تیم سریک گنبدکاووس در نخستین حضور خود در مسابقات سال ۱۴۰۰ موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته یک بانوان شد و سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در مسابقات لیگ برتر حضور یافت و در نهایت عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

این شهرستان که از آن به عنوان پایتخت والیبال کشور یاد می‌شود علاقمند زیادی به این رشته ورزشی دارد و تاکنون از گنبدکاووس بازیکنان زیادی به رده‌های مختلف تیم ملی والیبال راه یافتند که فرهاد قائمی و صابر کاظمی از مشهورترین آنان هستند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۴۳ هیات ورزشی فعال دارد که والیبال، دو و میدانی، سوارکاری و سپک تاکرا از جمله رشته‌های با علاقمندی زیاد در میان مردم این شهرستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا