رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری استان شدند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت.

سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: روز گذشته تعداد کل افرادی که به علت ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری بودند، ۶۹ نفر بود که امروز با رشد ۱۶ درصدی به ۸۱ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تعداد مبتلایان، طی ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استان ۱۲.۵ درصد کمتر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: در حال حاضر آزادشهر، رامیان، کردکوی، علی‌آبادکتول و مینودشت در وضعیت آبی و گرگان، آق‌قلا، بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و مشاهده اولین موارد ابتلا به زیر سویه‌های اُمیکرون در ایران، افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دارند، باید از ماسک استفاده کنند و به سایر افراد نیز توصیه می‌شود در فضاهای بسته و متراکم ماسک بزنند.

به گزارش ایرنا، چندی پیش سخنگوی وزارت بهداشت گفته بود: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جهان، احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با زیرسویه‌های جدید اُمیکرون به کشور در زمستان امسال وجود دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا