مدیرکل پزشکی قانونی گلستان با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام پزشکی قانونی در استان، ابراز امیدواری کرد که مراکز پزشکی قانونی گنبدکاووس و آزادشهر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسند.

حسین زارعی گفت: مرکز پزشکی قانونی گنبدکاووس در زمینی به مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع با زیر بنای ۱۳۵۰ مترمربع از محل منابع استانی در حال ساخت است. ساخت این مرکز از سال ۹۴ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته و قول مسئولان استان، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای بخش معاینات و تشریح است، افزود: با افتتاح این مرکز، در بخش معاینات خدمات مناسب‌تری به ارباب‌رجوع ارائه خواهد شد و همچنین از ارجاع اجساد از شهرستان‌های گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، گالیکش و مینودشت به مرکز استان جلوگیری می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان بیان کرد: تمامی تجهیزات تخصصی و اداری مورد نیاز توسط پزشکی قانونی استان خریداری شده و در صورت تکمیل بنا، در کمترین زمان در محل مستقر خواهند شد.

زارعی در ادامه با اشاره به پروژه پزشکی قانونی در مرکز استان، گفت: زمین مورد نیاز این پروژه فراهم شده و مناقصه آن از محل اعتبارات ملی سازمان پزشکی قانونی کشور در حال انجام است و به‌زودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی بیان کرد: فاز اول این پروژه شامل بخش‌های معاینات، کمیسیون و اداری است که ظرف کمتر از یک سال و نیم به بهره‌برداری خواهد رسید. در حال حاضر محدودیت فضای فیزیکی بسیار زیادی خصوصاً در بخش معاینات در مرکز استان داریم و در صورت افتتاح این پروژه، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

زارعی گفت: مرکز پزشکی قانونی آزادشهر از محل پروژه‌های ملی با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال ساخت است. امیدواریم این مرکز که شامل بخش معاینات است، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان خاطرنشان کرد: مرکز پزشکی قانونی کردکوی نیز از محل اعتباران استانی در حال ساخت است. این پروژه در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم بتوانیم از سال آینده ساخت آن را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

وی بیان کرد: مرکز پزشکی قانونی کردکوی به مردم شهرستان‌های غرب استان خدمات ارائه خواهد کرد. اگر اعتباری ویژه در اختیار ما قرار گیرد و زمین مناسب نیز فراهم شود، آمادگی ایجاد مرکز پزشکی قانونی در بندر ترکمن را نیز داریم.

زارعی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات اداری و تخصصی دو مرکز کردکوی و آزادشهر توسط پزشکی قانونی استان خریداری شده است.

  • منبع خبر : ایرنا