امسال کشت زیره در اراضی نواحی شمالی و مرزی گنبدکاووس و در قالب قرارداد به سه هزار و ۱۷۶ هکتار رسید که علاوه بر آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار نیز بدون قرارداد توسط کشاورزان کشت شد.

رئیس مرکز جهادکشاورزی منطقه “اترک” بخش داشلی برون گنبدکاووس از آغاز فصل برداشت زیره سبز در سطح تقریبی چهار هزار هکتار از اراضی زراعی نواحی شمالی و مرزی این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت این محصول تا پایان خرداد ادامه دارد.

آنه‌طواق محمدآلق: در سال زراعی جاری به سبب کاهش بارش باران و احتمال واردشدن خسارت به محصولات پاییزه مانند گندم و جو تمایل کشاورزان مناطق شمالی و مرزی به کشت این محصولات کاهش یافت و درمقابل با توصیه کارشناسان جهادکشاورزی کشت زیره مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: براین اساس امسال کشت زیره در اراضی نواحی شمالی و مرزی گنبدکاووس و در قالب قرارداد به سه هزار و ۱۷۶ هکتار رسید که علاوه بر آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار نیز بدون قرارداد توسط کشاورزان کشت شد.

رئیس مرکز جهادکشاورزی منطقه اترک گنبدکاووس همچنین گفت: قیمت توافقی و فعلی هر کیلوگرم زیره سبز حدود ۹۰۰ هزار ریال است که به احتمال زیاد این قیمت در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

  • منبع خبر : ایرنا