استاندار گلستان گفت: از هیچ نقد منصفانه و سازنده‌ای ناراحت نمی‌شوم و از این مدل انتقادات استقبال می‌کنم.

علی‌محمد زنگانه عصر یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: رسانه‌ها با نقد سازنده نقش بی‌بدیلی در توسعه و پیشرفت دارند.

وی بیان کرد: هیچ مدیری حق ندارد از انتقادات سازنده ناراحت شود، زیرا مدیر در واقع مسوول و پاسخگوست.

وی تصریح کرد: مسوول باید در وجدان خود، درگاه خداوند، مردم، نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی و کسانی که از طرف مردم که همان رسانه‌ها هستند، پاسخگو باشند.

استاندار گلستان در ادامه گفت: از مدت حضورم تاکنون به این نتیجه رسیدم که مدیران استان با هم قهر هستند و زمانی که من واسطه می‌شوم تا ارتباط بین آنان برقرار شود مدیران کارها را به خوبی انجام می‌دهند که جای تعجب دارد.

زنگانه در خصوص حل مشکل تامین مسکن برای خبرنگاران گفت: بهتر است خبرنگاران تعاونی مربوطه را تشکیل دهند و یا در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند تا بتوان با راهکار قانونی علاوه بر واگذاری زمین رایگان و سایر تسهیلات مربوطه به آنان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در خصوص تسهیلات خبرنگاران نیز با حوزه اقتصادی استاندار هماهنگی شده تا لیست خبرنگارانی که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکردند تهیه و از ای طریق به آنان مساعدت شود.

استاندار گلستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات و سوالات خبرنگاران حوزه شرق استان به ویژه گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش گلستان اقدامات بی‌سابقه‌ای در دولت سیزدهم انجام شده به طوری که در پایان سال گذشته در مجموع ۱۹ پروژه به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی پروژه ورزشی از جمله خانه والیبال گنبدکاووس افتتاح خواهد شد تا مشکلات این رشته ورزشی در این شهرستان والیبال‌خیز برطرف شود.

زنگانه افزود: با افتتاح این خانه والیبال استعدادهای این منطقه شناسایی خواهند شد تا نمایندگان گلستان در لیگ برتر از بازیکنان بومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر خبرنگاران شرق استان نشست بعدی استاندار با اصحاب رسانه در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

زنگانه در خصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون خاطرنشان کرد: این منطقه در دولت‌های گذشته تنها بر روی کاغذ بود که با پیگیری‌های مستمر و مداوم در دولت سیزدهم پس از رفت و برگشت چندین باره اساسنامه آن به تصویب شورای نگهبان رسید و برای تعیین هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد باید دارای اساسنامه باشد که این مهم برای منطقه آزاد اینچه‌برون به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: برای تعیین هیات مدیره ۸۰ نفر از نخبگان گلستان معرفی شدند که پس از بررسی‌ها ۲۱ نفر انتخاب شدند تا هیات مدیره با افراد شایسته انتخاب شوند.

وی با یادآوری این که منطقه آزاد اینچه‌برون در گذشته حتی مهر هیات دولت نداشت، گفت: این مساله بسیار دردناک است، اما ما در این دولت یک مدیر اجرایی برای پیگیری امور مربوطه انتخاب کردیم.

زنگانه افزود: منطقه آزاد نیازمند مرکز لجستیک بود که ساخت این مرکز در زمان وزیر پیشین راه و شهرسازی آغاز شد و برای آن از محل مصوبات سفر هشت هزار میلیارد ریال مصوبه داریم.

استاندار گلستان گفت: سیاست‌ رییس جمهور در دولت سیزدهم، تعامل بیشتر با کشورهای دنیاست و در استان این مناسبات با کشورهای همسایه در حال افزایش است و به عنوان نمونه تردد کامیون از مرز گلستان که پیشتر به حدود صفر رسیده بود به ۱۳۰ کامیون در روز رسید.

زنگانه افزود: این آمار به معنای رونق اقتصادی است و با رشد ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی در سال گذشته از گلستان می‌توانیم به صادرات هدف‌گذاری شده ۵۰۰ میلیون دلار و بیشتر برسیم.

وی بیان کرد: پروژه راه‌آهن اینچه‌برون – آزادشهر – شاهرود و اتصال به جنوب کشور در واقع پروژه گذر از البرز است و یک پروژه راهبردی تلقی می‌شود که می‌تواند رونق گلستان را بیشتر کند.

زنگانه تصریح کرد: پروژه خط آهن شمال به جنوب از شرق خزر از حالت ابهام به توجیه رسیده و ۲ قرارداد با ۲ سرمایه‌گذار منعقد کردیم که پس از حل مسائل ملی، وارد فاز جدید خواهیم شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا