استاندار گلستان گفت: شاخص‌های مربوط به رشد اقتصادی کشور منتشر شده و گلستان به همراه دو استان قم و سمنان، در چهار محور معدن، صنایع، خدمات و کشاورزی رشد مثبتی داشته اند.

علی محمد زنگانه صبح امروز در آیین افتتاح ۱۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت آق قلا، اظهارکرد: شاخص‌های مربوط به رشد اقتصادی کشور منتشر شده و در آن گلستان همراه دو استان قم و سمنان، در چهار محور معدن، صنایع، خدمات و کشاورزی رشد مثبتی داشته است.

استاندار گلستان افزود: علی رغم خشکسالی بی‌سابقه در ۳۰ سال گذشته، رشد کشاورزی در استان گلستان مثبت بوده است.

وی بیان کرد: رشد صنعتی گلستان ۷.۹ درصد بوده و این نشان می‌دهد که هر زمان که ما دست به دست هم می‌دهیم و اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، نماینده ولی فقیه در گلستان، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی در کنار هم قرار می‌گیرند و با هم اتحاد دارند اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

زنگانه با بیان اینکه وزیر تعاون امروز به عنوان نماینده دولت در استان حضور یافته است، گفت: گلستان در نرخ بهره‌وری نیروی انسانی رتبه یک کشور را به دست آورده است.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از اتفاقات خوبی که در گلستان رقم خورده است را ما مدیون معاون اجرایی رئیس جمهور هستیم.

زنگانه اضافه کرد: در انتهای دولت قبل، اعتبارات تملک دارایی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و دو سال آخر به چهار هزار میلیارد تومان رسید اما در دو سال اول دولت سیزدهم این اعتبارت ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

استاندار گلستان ادامه داد: در حوزه آب در دولت سیزدهم، دو هزار میلیارد تومان در استان هزینه شده است.

وی گفت: اعتبارات رفع تنش آبی گرگان ۳۷ درصد افزایش یافته و در شهرهایی مانند کلاله و آزادشهر و شهرهای مرزی هم اعتبارات ۱۱ الی ۱۴ برابر رشد یافته است.

زنگانه ادامه داد: اگر این طرح‌های آبرسانی فوری در دستور کار قرار نگرفته بود، در خیلی از شهرهای استان ما تنش شدید داشتیم البته این وضعیت هم مطلوب ما نیست و دلیل این مشکلات این است که در گذشته آینده‌نگری نشده بود.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نرخ بیکاری استان هفت دهم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و البته ما باید با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده گلستان، تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد لایروبی کانال آشور به اتمام رسیده و در مراحل آخر هستیم و باید ادامه طرح احیای خلیج گرگان هم در دستور کار قرار بگیرد.

زنگانه عنوان کرد: اسکله گردشگری در بندرترکمن و اتمام لایروبی این کانال با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس