تعطیلی جمعه‌بازار و بازار فروش پرندگان گنبدکاووس/ درخواست تعطیلی مدارس گنبدکاووس به ستاد ملی کرونا

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز بازار فروش پرندگان و جمعه بازار به مدت یک‌ماه تعطیل است.

?پعبدالقدیر کریمی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا و جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: با توجه به شرایط قرمز شهرستان برگزاری مراسمات عروسی و عزا در شهرستان ممنوع بوده و از جایگاه ستاد مقابله با کرونا شهرستان از همه مردم تقاضا دارم تا برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان تمامی پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کرده تا بتوانیم مانند پیک‌های گذشته از این مرحله هم به خوبی عبور کنیم.

وی تصریح کرد: در روستاها برگزاری مراسم عروسی در منازل با محوریت دهیار و با نظر تخصصی خانه بهداشت روستا مبنی بر اینکه به تناسب وسعت و گستردگی فضای منزل چه تعداد مهمان می‌تواند دعوت شود خواهد بود ضمن اینکه برگزاری مراسم عزا در چادرها برای مردم محترم اهل سنت در راستای حفظ سلامت شهروندان مطلقا ممنوع است.

وی بیان داشت: تعطیلی مدارس در شرایط قرمز باید به ستاد ملی کرونا اعلام شود و بعد از اخذ مجوز و اعلام رسمی مدارس تعطیل خواهد شد و در حال حاضر درخواست تعطیلی مدارس به ستاد ملی کرونا انجام شده و تا ۲۴ ساعت آینده مشخص خواهد شد که در صورت تعطیلی اعلام رسمی می‌شود در غیر این‌صورت فعالیت مدارس ادامه داشته و والدین مختار به حضور و با عدم حضور فرزندانشان در مدارس هستند.

  • منبع خبر : فارس