همایش هیات‌های بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گلستان امروز یکشنبه ۶ آذر برگزار شد.

سید علی مهاجر، رییس ستاد انتخابات استان گلستان امروز یکشنبه ۶ آذر در همایش هیات‌های بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گلستان گفت: بازرسی در واقع دستگیری و راهبری است و نظارت صحیح بر اجرای فرایند انتخابات بر عهده شماست.

او با بیان اینکه بازرسین نباید له یا علیه کاندیدایی اقدام کنند، افزود: کار انتخابات کاری تیمی و شبکه‌ای است.

مهاجر با بیان اینکه اصل وحدت بسیار مهم است و ستاد اجرایی و ستاد بازرسی به مثابه یک خانواده در انتخابات هستند، گفت: کار برگزاری انتخابات، گروهی و تعاملی میان برگزار کنندگان بوده و باید با دقت و عمل به قانون برای حضور حداکثری تلاش کنیم.

هانی محمدی مدیر کل بازرسی استانداری گلستان هم در این مراسم گفت: این همایش با هدف هم‌اندیشی در برپایی هرچه بهتر انتخابات است.
او افزود: در همه شهرستان‌های استان یک هیئت بازرسی تشکیل شده است و از فردا دوشنبه ۶ آذر اعضای هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها مستقر هستند تا هرگونه شکایت و گزارش از جانب مردم و داوطلبان را دریافت و پاسخگو باشند.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس شورای نگهبان گلستان هم گفت: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی مجلس از جمله قوانینی است که برای اولین بار در انتخابات مجلس اجرا می‌شود و این قانون برای اجرای عدالت در تبلیغات انتخاباتی است که طبق آن امکانات عمومی و دولتی باید به صورت مساوی در خدمت داوطلبان باشد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان