معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: حریم تدریس بسیار با ارزش بوده و نباید به خاطر کمبود معلم، افرادی که اهلیت ندارند را در سیستم آموزش و پرورش وارد کنیم.

سیدعلی مهاجر امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب معلمان دلسوز همانند سربازان گمنام در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و نظام تعلیم و تربیت و معلمان دلسوز در همه موفقیت‌هایی که انسان‌های حماسه ساز در کشور خلق کردند، نقش داشتند.

وی پاشنه آشیل جنگ ترکیبی را جنگ باورها و اعتقادات دانست و افزود: همانطور که در حماسه آزادسازی خرمشهر، ملت ایران با دست خالی به مقابله با دشمن رفته و حماسه آفریدند، در جنگ نرم نیز باید با تکیه بر اعتقادات و با نگاه اینکه خرمشهرهای زیادی در پیش رو داریم محکم و قوی به مقابله با دشمن برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تأکید اینکه معلمان مدرسه باید دانش‌آموزان معتقد و امیدوار را پرورش دهند، افزود: توانمندی ما بسته به میزان امکانات ما نیست، بلکه به مقدار اتصال ما با خداوند است و این مسئله مهم را رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به اثبات رساندند.

مهاجر با اشاره به اینکه اگر همه تجهیزات و امکانات را در مدارس فراهم کنیم ولی معلمان باورمند و معتقد را به کارگیری نکنیم، آینده کشور را تباه کرده‌ایم گفت: با فرهم کردن تجهیزات و امکانات و استخدام معلمان باورمند و معتقد، می‌توانیم نظام آموزشی قوی و مؤثری را در کشور ایجاد کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به طرح کاغذهای ماندگار بیان کرد: این طرح جمع‌آوری کتاب‌های سال قبل دانش‌آموزان با هدف تهیه رایانه و تجهیزات در مناطق کم برخوردار است که علاوه بر تأمین کمبودها می‌تواند، بسترساز فرهنگ مصرف بهینه در بین دانش‌آموزان شود.

وی با تأکید اینکه حریم تدریس بسیار با ارزش بوده و نباید به خاطر کمبود معلم، افرادی که اهلیت ندارند را در سیستم آموزش و پرورش وارد کنیم، گفت: تنها انسان‌های باورمند، می‌توانند دانش‌آموزانی که اهل ایثار و انفاق و فداکاری هستند را تربیت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا