هفته چهارم لیگ برتر والیبال با اولین پیروزی شهرداری گنبد در مسابقات امسال و شکست خارج از خانه پاس گرگان برابر تیم صدرنشین فولاد سیرجان به پایان رسید تا هواداران والیبال گلستان از هفته‌های نخست لیگ امسال با امید و اضطراب نتایج نمایندگان استان در لیگ برتر را دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، گلستان مهد والیبال ایران است و مردم ترکمن‌صحرا و دیگر شهرها و روستاهای این استان عاشق این رشته بوده و هستند و شاید در کنار رشته‌هایی همچون بسکتبال و سوارکاری، والیبال در زمره پرطرفدارترین رشته ورزشی این خطه محسوب شود .

بیست و ششمین دوره رقابت های لیگ والیبال در حالی به هفته چهارم خود رسیده که نمایندگان گلستان با ایستادن در رده های یازدهم و ششم، جایگاه‌های متفاوتی در جدول رده‌بندی دارند .

پاس گرگان که در فصل گذشته و در اولین دوره حضور خود در لیگ برتر به مقام پنجم بسنده کرده بود امسال زودتر از سایر تیم ها اردوی آماده سازی و تمرینات خود را آغاز کرد.

عیسی سنگدوینی سرمربی پاس گرگان ۱۰ نفر در کادر فنی این تیم گنجانده و از این حیث در زمره پرترافیک ترین تیم‌های لیگ از نظر کادر فنی محسوب می‌شود تا علاوه بر آمادگی تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان در بخش آنالیز و ارزیابی تیم‌های حریف دست پرتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشد.

پاس گرگان در سال نخست حضور خود در لیگ بیشتر با بازیکنان بومی و بازیکنانی که پرورش یافته مسابقات محلات و روستاهای گرگان بودند در لیگ برتر حاضر شد اما امسال با توجه به جذب بازیکنانی همچون متین تکاور، آرمان صالحی، قاسم کارخانه و چندین بازیکن دیگر، مشکل خاصی در پست‌های مختلف ندارد.

نتیجه بازی های یاران سنگدوینی تا هفته چهارم مسابقات بیانگر آن است که این تیم با قدرت بیشتری نسبت به سال گذشته پا به عرصه رقابت ها گذاشته است.

تیم پاس گرگان در هفته نخست رقابت ها نیان الکترونیک خراسان را در گرگان شکست داد و دیدار هفته دوم این تیم در مریوان مقابل رهیاب این شهر از سوی فدارسیون به زمان دیگری موکول شد . یاران عیسی سنگدوینی در هفته سوم این رقابت ها هورسان رامسر را در گرگان شکست دادند و در روز گذشته /۲۴ مهرماه/ در جدال با فولاد سیرجان به عنوان صدرنشین لیگ ۳ بر ۲ مغلوب شد .

دیدار پاس گرگان برابر فولاد سیرجان کرمان با ستاره های ملی پوش نشان داد که سنگدوینی و کادر فنی این تیم برنامه و تاکتیک خوبی برای مصاف با تیم های قدرتمند لیگ طراحی کردند .پا

تیم والیبال گنبدکاووس که سال‌هاست در مسابقات لیگ برتر شرکت دارد امسال برای پنجمین بار با نام شهرداری در این رقابت‌ها شرکت کرده و تیم شهرداری این شهر تا هفته چهارم رقابت ها یک برد و ۲ شکست در کارنامه دارد .

گنبدی‌ها تا اینجای لیگ در هفته دوم و سوم مسابقات در برابر هراز آمل و شهداب یزد مغلوب شدند و در آخرین دیدار خود توانستند نیان الکترونیک خراسان را شکست داده و اولین برد فصل خود را بدست آوردند .

دیدار هفته نخست این تیم مقابل همنام ارومیه ای به زمان دیگری موکول شد.

رامین بابایی سرمربی شهرداری گنبد هر چند تا اینجا کار توقع و انتظارات هواداران پرشور گنبدی را برآورده نکرد اما چیدمان و بازی بازیکنان این تیم بیانگر آن است که می توان به روزهای روشن ترامیدوار بود.

مدیران شهرداری گنبد قبل از جذب بازیکنان فعلی، با بیشتر بازیکنان بومی منطقه که قابلیت حضور در لیگ برتر را داشتند، مذاکره کردند اما تعداد زیادی از آنها به دلائل مختلف مانند قرارداد داشتن با باشگاه قبلی یا پیشنهاد مالی بالاتر از سوی سایر تیم‌ها با شهرداری گنبدکاووس قرارداد نبستند.

شهرداری گنبد برای این فصل از مسابقات نام ۲۰ بازیکن بزرگسال و جوان را به فدراسیون ارایه داده و از این حیث رکورددار تیم‌های لیگ برتر محسوب می شود.

تیم شهرداری گنبدکاووس در فصل قبل مسابقات رتبه دهم را کسب کرده بود.

فصل جدید مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه ششم مهرماه باحضور ۱۴ تیم “پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، سایپا تهران، راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، هورسان رامسر، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، لبنیات هراز آمل، ایفا سرام اردکان، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری گنبدکاووس” آغاز شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا