رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی مرزی طولانی و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد و باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه بجنورد ضمن تبریک میلاد با سعادت ثامن الحجج (ع) اظهار کرد: توفیق شد در این روز مبارک مهمان مردم خونگرم، شجاع و شهیدپرور خراسان شمالی باشم.

وی تصریح کرد: اقوام کرمانج، ترک، تات و ترکمن در خراسان شمالی همواره پای انقلاب ایستاده اند و دیدار با این مردم افتخاری برای من است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو بازدیدهای نظارتی مجلس شورای اسلامی قصد داریم تا در این سفر طرح های نیمه تمام و پیش بینی برای اتمام این طرح ها بررسی شود و اولویت بندی کردن طرح های زیرساختی را در آستانه برنامه توسعه هفتم در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: خراسان شمالی در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و صنایع دارای ظرفیت های زیادی است که باید این پتانسیل به بهره وری مناسب برسد.

قالیباف بیان کرد: روز گذشته با رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان دیداری داشتم که بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین خراسان شمالی و این کشور تاکید شد و ترکمنستان نیز این آمادگی را دارد، بنابراین شرایط برای این روابط فراهم است.

به گزارش ایرنا حضور در یادواره شهدای اسفراین، گفت و گو با صنعتگران، کشاورزان، دامداران و اقشار مختلف مردم شیروان، بازدید از برخی پروژه های صنعتی ناتمام و دیدار با نخبگان خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه رییس مجلس شورای اسلامی به استان است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور و همسایگی استان گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا