مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از فعالیت ۱۸۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان با ظرفیت بیش از ۵ هزار نفر خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: اکنون ۱۸۲ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان فعال است که این تعداد واحد با ظرفیت بیش از ۵ هزارنفری میزبان مسافران و گردشگران ورودی به استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: این تعداد اقامتگاه بوم‌گردی با ۱۷۸ هزار مترمربع عرصه و ۳۷ هزار مترمربع عیان، زمینه اشتغال بیش از ۶۶۰ نفر را به‌صورت مستقیم در استان فراهم کرده است.

او افزود: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و ارائه خدمات مطلوب توسط مراکز اقامتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد میزبانی شایسته از گردشگران در تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان باشیم.

ساوری با تأکید بر این‌که بخشی از چالش‌های گردشگری به دلیل عدم نظارت مناسب و کافی است، افزود: تیم‌های نظارتی با حضور نماینده انجمن‌های تأسیسات گردشگری و کارشناسان اداره‌کل باهدف افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان در حال نظارت‌های مستمر از تأسیسات گردشگری استان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یادآور شد: سامانه ۰۹۶۲۹ آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان گلستان است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان