مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: موتورسواران که آسیب پذیرترین گروه کاربران جاده‌ای محسوب می‌شوند، ۳۶ درصد از کل متوفیان حوادث جاده‌ای گلستان را تشکیل می‌دهند.

عادل مصدقی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای، آموزش و فرهنگ سازی ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: موتورسواران که آسیب پذیرترین گروه کاربران جاده‌ای محسوب می‌شوند، ۳۶ درصد از کل متوفیان حوادث جاده‌ای را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی مهم‌ترین دلیل فوت موتورسواران ضربه به سر بوده که در صورت استفاده از کلاه ایمنی کاهش چشمگیر در اثرات منفی تصادفات این گروه از کاربران جاده‌ای را منتج می‌شود.

مصدقی با بیان اینکه برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، کلاه ایمنی برای موتورسواران اجباری است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، استفاده از موتورسیکلت در سطح راه‌های برون شهری استان به دلیل شرایط خاص استان از قبیل نزدیک بودن شهرها و استفاده از موتور در بین کشاورزان بسیار رایج است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: اقداماتی از قبیل توزیع بیش از ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی در سال جاری، برگزاری گردهمایی‌های آموزشی متعدد با پلیس راه در راستای ارتقای فرهنگ استفاده از موتور، ایمن سازی فیزیکی برخی از تقاطعات با بیشترین آمار تصادفات موتورسواران، ایجاد روشنایی در طول راه‌های استان و غیره انجام شده و نیازمند فرهنگ سازی و آموزشی هستیم.

وی بیان کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌های استان برای اطلاع رسانی و آموزش موتورسواران و خانواده‌های آنان تاکید شده که دستگاه‌ها و متولیان آموزشی برای فرهنگ سازی و آموزش قوانین رانندگی به خانواده‌ها کمک کنند.

مصدقی گفت: جامعه روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی در فرهنگ سازی و ارتقای سطح آموزش رانندگان، موتورسواران و عابران پیاده برای پیشگیری و کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نقش تاثیرگذاری دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر