دادستان مرکز گلستان گفت: در پی اعلام شهرداری گرگان مبنی بر آبیاری شالیزارها یکی از مناطق این شهر با آب فاضلاب، تعدادی از متخلفان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان محمود اسپانلو اظهار داشت: نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی مکلف شدند بقیه متخلفان این بخش را شناسایی و اسامی آنان را به دادستانی اعلام کنند.

وی اظهار داشت: با شکایت مرکز بهداشت استان برای متخلفان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در دادسرای گرگان پرونده تشکیل شد .

وی بیان کرد: همچنین مرکز بهداشت مکلف شد محصول شالیزارهای آبیاری شده با فاضلاب  را پس از برداشت، آنالیز کرده و در صورتی که برای سلامت مردم ضرر داشته باشد از عرضه آن به بازار جلوگیری کند.

اسپانلو جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت سایر شهرهای استان را مکلف کرد کشاورزانی که با فاضلاب، مزارع خود را آبیاری می کنند، شناسایی و به دادسراها معرفی کنند .

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان با ۲۲۰ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.

استان گلستان با این جمعیت بهره برداران کشاورزی، در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.

  • منبع خبر : ایرنا