پل روگذر کمربندی علی‌آبادکتول پس از ۹ سال انتظار با تزریق بودجه در دولت سیزدهم تکمیل شد و امروز چهارشنبه همزمان با نیمه شعبان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ساخت این پروژه سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود، اما به علت معارضات، آزادسازی حریم، اعتبارات و مشکلات پیمانکار پیشین معطل مانده بود.

این پروژه اواسط سال گذشته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شد که در مجموع با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار امروز همزمان با نیمه شعبان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گلستان گفت: در افق ۱۴۰۴ بخش عمده‌ای از ۹۵ نقطه حادثه‌خیز استان برطرف خواهد شد.

علی‌محمد زنگانه در این مراسم اظهار کرد: گلستان ۲۵۰ کیلومتر کریدور اصلی دارد که سالانه ۲۴ میلیون تردد غیربومی از آن صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر از این مسیر اصلی مشکلاتی همچون تعریض، نقاط حادثه‌خیز، نداشتن تقاطع و تکمیل نشدن راه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: باید حرکت جهادی در راستای تحقق چشم انداز استان داشته باشیم و راه‌های خوبی را برای تردد مسافرین و زوار امام رضا (ع) ایجاد کنیم تا شاهد حوادث تلخی همچون فوت، معلولیت و مصدومیت هموطنان نباشیم.

استاندار گلستان گفت: در دولت سیزدهم ۱۵۰ کیلومتر راهسازی در استان در حال انجام است که ۳۰ کیلومتر از آن به مرحله نهایی رسیده است.

وی ادامه داد: احداث این پل غیرهمسطح که بیش از ۹ سال معطل مانده بود با اقدام جهادی امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که انتظار داریم قطعه شرقی این پروژه نیز همچون قطعه غربی با سرعت انجام شود.

وی تصریح کرد: در دوره اول سفر رییس جمهور به گلستان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مورد نظر مصوب شد که با رایزنی توانستیم منابع اعتباری را به منظور خروج پروژه‌ها از رکورد تقویت کنیم.

استانداری گلستان گفت: پیش‌بینی شده برای دور دوم سفر رییس جمهور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری مصوبه داشته باشیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا