هیچ مدیر و مسوولی در مدارس دولتی حق دریافت وجوه نقدی یا به صورت کارت کشیدن و انتقال پول (کارت به کارت) را از والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان به هنگام ثبت‌نام را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: هیچ مدیر و مسوولی در مدارس دولتی حق دریافت وجوه نقدی یا به صورت کارت کشیدن و انتقال پول (کارت به کارت) را از والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان به هنگام ثبت‌نام را ندارد.

سیدرضا نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مدارس دولتی هیچ ساختاری برای دریافت وجه وجود ندارد، اما اگر والدین بخواهند به مدرسه کمک کنند، ما از آنان استقبال می‌کنیم که میزان پرداخت از سوی خود افراد مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین به مدیران مدارس تاکید کردیم اگر هم قرار است وجهی از سوی والدین پرداخت شود، یک ماه پس از ثبت‌نام باشد که هیچ شائبه‌ای برای خانواده‌ها وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته تیم‌های بازرسی و رصد این اداره کل در همه مدارس حضور دارند و موارد را بررسی و زیرنظر داشته باشند و چنانچه والدین نیز در این زمینه شکایتی داشته باشند، می‌توانند به همکاران ما در واحدهای نظارت و ارزیابی در ادارات شهرستان‌ها مراجعه و در صورت نگرفتن پاسخ به همین واحدها در اداره‌کل آموزش و پرورش واقع در مرکز استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: البته در خصوص مدارس غیردولتی مساله با مدارس دولتی تفاوت دارد، بطوری که پرداخت هزینه‌ و شهریه در مدارس غیردولتی براساس یک نرم‌افزار، ساختار و ساز و کار خاصی تعریف شده و قیمت هر مدرسه با مدرسه دیگر و هر مقطع تحصیلی با مقطعی دیگر متفاوت خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا