رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۸۹۹ بیمار در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند.

عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای ۱۲ دی شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۹۹ نفر در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۵۰ نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در سه روز گذشته شاهد شیب نزولی شیوع و بستری بیماری کرونا در استان گلستان بودیم و اگر مردم در مراسمات دهه اول رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند این شیب نزولی ادامه خواهد یافت.

بیمارستان شهرستان کلاله به وسایل سرمایشی تجهیز می‌شوند
رئیس خیرین سلامت گلستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به کمبود و عدم وسایل سرمایشی در بیمارستان شهرستان کلاله و در راستای رفاه حال بیماران بستری شده این بیمارستان در یکی دو روز آینده به وسایل سرمایشی تجهیز می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم پای کار باشند، تصریح کرد: از همه اقشار مختلف مردم تقاضا دارم تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وارد میدان شده تا بتوانیم این بیماری منحوس را ریشه‌کن کنیم.
حاج‌محمد شهرکی گفت: برای کمک به بخش درمان و رفاه حال بیماران در بیمارستان‌ها، ظرف مدت‌ کوتاه ۲۰ تخت ای‌سی‌یو به تعداد تخت‌های آی سی یو در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اضافه شد که با اضافه شدن این تعداد تخت‌ها، ظرفیت شهرستان در این بخش ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بخش آنژیوگرافی قلب و مرکز جامع سرطان با متراژ بیش یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع برای بستری بیماران کرونایی آماده شد تا بخشی از کمبود فضای مکانی در شهرستان برطرف شود.

رئیس خیرین سلامت گلستان بیان کرد: برای خدمت و کمک به مردم عزیز در حوزه سلامت و درمان از زمان کرونا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و تلاش کردیم تا اقداماتی نظیر احداث خانه بهداشت، راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی، توزیع ماسک و مواد بهداشتی رایگان، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی و غیره را در سطح کشور مانند استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه ، آذربایجان و غیره انجام دهیم.

آمبولانس بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس فرسوده است
پرستار بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس در بازدید معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم شهرستان‌های استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساختمان این بیمارستان فرسوده و قدیمی بوده و مشکلات زیرساختی فراوانی در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی شهرستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا ما مجبور هستیم بیماران قلبی و دیگر بیماران را در کنار بیماران کرونایی بستری کنیم که این امر در انتقال بیماری تاثیر بسزایی دارد.

فاطمه جعفرزاده گفت: متاسفانه یک دستگاه آمبولانس در این بیمارستان وجود دارد که بسیار فرسوده بوده و در زمان انتقال بیماران حاد قلبی به بیمارستان تخصصی قلب کردکوی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبارات کم و بازسازی و یا فضاسازی ساختمان این بیمارستان تاثیر چندانی در ساختمان این بیمارستان نداشته و باید این بیمارستان نوسازی شود.

  • نویسنده : خانم عبدی
  • منبع خبر : فارس