رئیس مجمع خیرین گلستان گفت: با هدف پایان التهاب و نگرانی بیماران و خانواده‌های آنان، در صورت پیداشدن فرد اهداکننده، هزینه خرید کلیه برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی) استان را پرداخت خواهد کرد.

محمد شهرکی روز جمعه اظهار داشت: در کنار اقدامات درمانی که متولیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بیماران کلیوی انجام می‌دهند، کمک به پیوند کلیه این بیماران ضروری است.

وی افزود: بسیاری از بیماران دیالیزی در تامین مایحتاج زندگی با مشکلات عدیده ای مواجه‌اند و توان پرداخت هزینه‌های درمان بویژه خرید کلیه را ندارند.

رئیس مجمع خیرین گلستان ادامه داد: برای تقویت و افزایش امید به زندگی در بیماران کلیوی و در صورتی که اهداکننده کلیه وجود داشته باشد، هزینه خرید کلیه به به بیماران را پرداخت خواهم کرد.

وی گفت: مطابق اطلاعات موجود گلستان هزار و ۱۰۰ بیمار کلیوی دارد که حدود ۸۰ نفر آنها در نوبت پیوند کلیه قرار دارند.

محمد شهرکی از نیکوکاران نمونه کشور و از اهالی گنبدکاووس است که تاکنون کمک‌های زیادی در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان گلستان از جمله ساخت خانه بهداشت، توسعه فضاهای درمانی، خرید تجهیزات پزشکی، خرید وسایل سرما و گرمایشی برای مراکز درمانی و راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۳۱ استان کشور و نیز تهیه و توزیع افزون بر ۱۶۰ هزار بسته معیشتی، ساخت مدرسه و توزیع لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند استان‌های کمترتوسعه یافته و پیشگامی در ارسال کمک‌های مومنانه برای حادثه دیدگان از بلایای طبیعی در سراسر کشور داشته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا