مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: جمعیت دانش آموزی این استان برای سال تحصلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ ، افزون بر ۴۱۷ هزار نفر پیش بینی می‌شود که مقدمات تحصیل این عده با بهره‌گیری از ۲۴ هزار فرهنگی در دست تهیه است.

سیدرضا نظری در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان، افزود: امسال برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استان گلستان حدود پنج هزار معلم کمبود داریم که از محل تامین دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، استخدام نیرو در قالب ماده ۲۸، به کارگیری بازنشستگان، خرید خدمت و حق التدریس و جذب هزار و ۲۸۰ آموز، حل می‌شود.

مطابق آمار مسوولان آموزش و پرورش گلستان، سال تحصیلی گذشته ۴۰۲ هزار دانش آموز تحصیل کردند.

دریافت مجوز ساخت ۲۹ طرح ورزشی در مدارس گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: مجوز ساخت ۲۹ طرح ورزشی در مدارس این استان تا پایان سال جاری از وزارتخانه دریافت شده و در دست اجرا است.

نظری ادامه داد: با برنامه ریزی که صورت گرفته ساخت و بهره برداری از تمامی این تعداد طرح ورزشی دروم مدرسه استان دهه فجر سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: تا قبل از این و در دولت سیزدهم ۴۴ طرح ورزشی درون مدرسه اجرا و مدرسه بهره برداری دانش آموزان قرار گرفته است.

به گفته وی توسعه فضاهای ورزشی درون مدرسه در استان در قالب طرح شهید سلیمانی پیگیری و اجرا شده که اکنون گلستان در میان استان های کشور رتبه خود را از ۱۷ به ۱۵ ارتقا داده است.

وی از طرح زیباسازی ۸۱۰ مدرسه استان در قالب قرارگاه برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: وزارتخانه برای اجرای این طرح و زیباسازی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به ازای هر مدرسه واقع در مناطق شهری و ۱۵۰ میلیون ریال برای مناطق روستایی استان اعتبار اختصاص داده است.

نظری گسترش پروژه محور شدن تعلیم و تربیت دانش آموزان مقطع متوسطه و کسب درآمد ماهانه ۵۰ میلیون ریال توسط برخی از دانش آموزبه ویژه در شهر بندرگز، جذب سرمایه گذار برای تکمیل و توسعه خدمات رفاهی در ارودگاه آشوراده وابسته با آموزش و پرورش استان، ایجاد خانه کشتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، پیگیری ایجاد خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از جمله مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال جاری با نگاه ویژه دولت سیزدهم برشمرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا