۱۵۰ نفر از مادران و همسران شهدای گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت هفته مقام زن در همایشی با عنوان «الگوهای صبر و ایستادگی» در محل امام‌زاده یحیی بن زید(ع) مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرمانده سپاه گنبدکاووس در این همایش شهدا را ناظر بر اعمال همگان دانست و گفت: ثبت شهادت ۲۳۰ هزار نفر از غیورمردان ایران اسلامی در راه دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی بهترین الگوی ایثار و فداکاری برای نسل امروز است.

سرهنگ سیدعلی حسینی با تاکید بر اینکه مادران و همسران شهدا نور چشمان ملت ایران هستند، افزود: ملت ایران قهرمانانی بالاتر از شهدا و خانواده‌های والامقامشان ندارند لذا می طلبد همواره در مناسبت‌های مختلف با تجلیل از آنان بتوانیم قدردان گوشه‌ای از ایثار و فداکاریشان باشیم.

وی ادامه داد: سیره و مکتب حاج قاسم سلیمانی رعشه بر پیکره دشمنان انداخته و آنها حتی از هرچیزی که مرام این شهید بزرگوار را نشر دهد هم هراس دارند.

فرمانده سپاه گنبدکاووس گفت: حکمرانان در دوران قاجار و پهلوی جز ذلت و خفت ارمغانی برای کشور نداشتند در حالی که به برکت انقلاب اسلامی از همان آغاز دشمنان با توجه به از دست دادن منافع خود در ایران و منطقه با طراحی نقشه‌های گوناگون دنبال ایجاد ناامنی بودند.

حسینی افزود: رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و ایثار مادران و همسران شهدا که به فرمان ولایت فقیه عمل کردند موجب افتخارآفرینی برای انقلاب اسلامی شد.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه مسوولان تکریم و تجلیل از خانواده شهدایی است که با وجود رنج از دست دادن فرزندان و همسران خود پس از ۴۰ سال، هنوز چون کوه پشت انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

همایش صبر و ایستادگی ویژه تکریم مادران و همسران شهدا به عنوان یکی از ۱۰۰ برنامه اجرایی ویژه گرامیداشت مقام زن روز پنجشنبه در گنبدکاووس برگزار شد و در حاشیه آن هم تعدادی از هنرمندان صنایع دستی آثار خود را به نمایش گذاشتند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

این شهرستان مرزی از ۴۰ روز قبل از پیروزی انقلاب و سال‌های نخستین آن، دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن تاکنون حدود ۵۲۰ شهید تقدیم نظام کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا