مدیرکل بازرسی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ گزارش و شکایت علیه دستگاه‌های اجرایی به این اداره‌کل رسیده که در دست بررسی است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان عبدالله آقاعلیخانی در جلسه شورای قضایی این استان اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ فقره از این گزارشات بررسی شده و  مابقی نیز در دست اقدام است .

وی از بررسی مصوبات کارگروه تسهیل تولید خبر داد و افزود: همه مصوبات کارگروه تسهیل در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی، بررسی می شود که آیا در راستای تولید و اشتغال هزینه شده یا خیر که در غیراین صورت با تشکیل پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت: پرونده‌های اداره کل بازرسی که مربوط به مفاسد مالی و اداری است به صورت ویژه و در اولویت رسیدگی مراجع قضایی استان، قرار می‌گیرد.

حیدر آسیابی با بیان این که سازمان بازرسی بازوی مقتدر دستگاه قضا برای مبارزه با فساد اداری است، تصریح کرد: تلاش ما بر قوی‌تر کردن بدنه کارشناسی است تا روند شناسایی گلوگاه‌های فساد و کشف تخلفات در دستگاه‌های اجرایی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور کارشناسان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی با قوانین و پیشگیری از بروز تخلفات ضروری است.

وی بر سرعت گرفتن حدنگاری و صدور سند زمین‌های کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: تاکنون فقط ۲۹ درصد زمین‌های کشاورزی استان سنددار شده و برای افزایش این عدد نیاز است کمیسیون رفع تداخلات برای تعیین تکلیف زمین‌های کشاورزی زودتر تشکیل شود و تکلیف این زمین ها را مشخص کند.

محمود اسپانلو دادستان مرکز گلستان هم در این جلسه گفت: ۸۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده از سوی سازمان بازرسی مربوط به تضییع بیت‌المال است و برای بررسی این‌ حجم از تخلفات  سازمان بازرسی به بدنه کارشناسی قوی نیاز دارد که یک ضرورت است .

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا