شهردار گنبدکاووس بودجه امسال سازمان آتش‌نشانی این شهر را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۷ میلیارد ریال از این بودجه برای خریداری تجهیزات آتش‌نشانی هزینه شده است

سیدعلی‌اصغر موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بودجه امسال سازمان آتش نشانی در مقایسه با ۳۰ میلیارد ریال سال گذشته افزایش ۲.۵ برابری دارد که برای خریداری و نوسازی تجهیزات انفرادی و ایستگاه‌های آتش نشانی هزینه می‌شود.

وی افزود: امسال یک دستگاه کامیون بنز اطفای حریق سازمان آتش نشانی نوسازی شد و خریداری تجهیزات فردی مانند لباس، چکمه و کپسول تنفس و سایر ملزومات ادامه دارد و تشک نجات هم به‌زودی خریداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس گفت: نیروهای آتش نشانی شهرستان امسال در ۵۲۹ ماموریت امداد و نجات که ۳۲ مجروح و چهار فوتی داشت در بحث‌های مختلف حریق در فضاهای مسکونی، تجاری، انباری و زراعی، مارگیری، سقوط از ارتفاع، نشست گاز، غرق شدگی و سوانح رانندگی شرکت کردند.

سیدسجاد حسینی افزود: ۵۴ نفر نیروی انسانی به همراه هشت دستگاه ماشین اطفای حریق، ۲ دستگاه خودروی امداد و نجات و یک دستگاه بالابر در چهار ایستگاه آتش نشانی فعالیت می‌کند.

وی تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی را در گنبدکاووس کافی دانست و گفت: تعداد نیروهای انسانی فعال در سازمان آتش نشانی شهرستان کمتر از میانگین استاندارد است و باید زمینه جذب نیروهای جدید فراهم شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس اظهارداشت: با همکاری خوب شهردار، تجهیزات انفرادی آتش‌نشانی و یک تشک نجات برای موارد خودکشی در حال خریداری است.

حسینی بیان کرد: با توجه به اینکه آتش‌نشانی گنبدکاووس امدادرسانی به حادثه دیدگان غرق شدگی در منابع آبی (رودخانه‌ها، سدها و آب‌بندان ها) شهرستان‌های شرق گلستان را برعهده دارد لازم است ۲ ست کامل تجهیزات غواصی جدید خریداری شود.

شهرستان مرزی گنبدکاووس ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد که در سه شهر و ۱۶۲ روستا با گستره پنج هزار ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا