کسب مدال نقره مهدی الفتی ملی‌پوش گلستانی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران در بازی‌های آسیایی «هانگژو»، پایان انتظار ۸۵ ساله ژیمناستیک ایران برای کسب عنوان در این آوردگاه بزرگ بود و نام این ژیمناست را با مدالی که از قعر تاریخ به دست آورد جاودانه کرد.

در کویر بی‌آب و علف ژیمناستیک ایران و در سرزمین اژدهای زرد که مدعی همیشگی مدال‌های ژیمناستیک جهان محسوب می‌شوند، بالا رفتن از سکوی توزیع مدال و به گردن آویختن عنوان دومی، چیزی شبیه فروکردن سر در کام شیر و بیرون آوردن چیزی از درون آن است.

کار بزرگ الفتی آنجایی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم ژیمناستیک ایران در سال‌های اخیر با مشکلات متعدد مدیریتی دست و پنجه نرم می‌کند و ژیمناست‌های ما با همکاری کمیته ملی المپیک راهی این رویداد شدند.

طنز ماجرا آنجاست که بدانیم «مهدی الفتی» چند سال قبل و با این توجیه که با ورزش قهرمانی نمی‌توان به آسایش مالی رسید تصمیم گرفته بود از دنیای قهرمانی خداحافظی کند اما با تلاش مسوولان فدراسیون منصرف شد تا خط‌شکن ژیمناستیک ایران برای مدال‌آوری در آسیا باشد.

الفتی که به دلیل کسب اولین مدال آسیایی تاریخ ژیمناستیک ایران به عنوان «ژیمناستیک‌کار تاریخ‌ساز» لقب گرفت، گفت: فکر نمی‌کردم که بعد از چند سال که ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران در رقابت‌های آسیایی نتوانستند به مقامی دست یابند، راهی دیدار فینال شوم.

وی اظهار کرد: خوشحالم در وهله اول به عنوان اولین ورزشکار این رشته راهی فینال شدم.

وی تصریح کرد: همچنین با کسب مدال نقره این بازی‌ها با وجود تلاشی که برای کسب مدال طلا داشتم و با توجه به حضور رقبای سرسخت در فینال، خوشحالی‌ام مضاعف و چند برابر شد.

دارنده اولین مدال کاروان ژیمناستیک تاریخ ایران در آسیا افزود: پیشتر ورزشکاران ایرانی در چنین میادینی از سوی حریفان به عنوان زنگ تفریح شناخته می‌شدند، اما امروز ثابت کردم که با توکل به خدا و ائمه معصومین (ع) و دعای خیر مردم و تکیه بر پرچم مقدس و خوشرنگ نظام جمهوری اسلامی ایران، ورزشکاران ما می‌توانند بر سکوهای آسیایی و جهانی قرار بگیرند.

الفتی در فینال پرش خرک با کسب نشان نقره این رقابت‌ها و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی نخستین مدال تاریخ این رشته را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

این ملی‌پوش گلستانی در رقابت با رقبای سرسختش در فینال رقابت‌های پرش «خرک» با کسب ۱۴.۷۸۳ امتیاز موفق به کسب مدال نقره شد.

در این رشته «واتورا تانیگاوا» از ژاپن با کسب ۱۵.۱۶ امتیاز به نشان طلا و محمد شارول از مالزی با کسب ۱۴.۴۶۶ امتیاز به نشان برنز این دوره از رقابت‌ها رسیدند.

پیش از این و در مسابقات فینال ۶ وسیله محمدرضا خسرونژاد در پایان شش با امتیاز ۷۶.۷۳۰ در رده هفتم و محمدرضا حمیدی دیگر نماینده ایران در مسابقات ۶ وسلیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بود که در پایان این بخش با امتیاز ۷۵.۵۳۲ در رده دهم قرار گرفتند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان نیز پس از کسب این مدال الفتی گفت: فتح سکوهای قهرمانی توسط ورزشکاران گلستانی، در بازی‌های آسیایی «هانگژو» حکایت از پتانسیل بالا وتوانمندی ستودنی جوانان گلستانی دارد که باید به آنها ارج نهاد.

قاسمعلی برزمینی با ارسال پیام تبریکی در این زمینه اظهار کرد: تاریخ‌سازی «مهدی الفتی» جوان برومند گلستانی، با کسب نخستین مدال بازی‌هایی آسیایی در رشته ورزشی ژیمناستیک و پیش از آن کسب مدال طلای صابر کاظمی، جوان رعنای والیبال گلستان (همراه با تیم ملی والیبال)، در «هانگژو» افتخار ارزشمندی است که جا دارد آن را به تک‌تک هم استانی‌های عزیز، جامعه ورزش و جوانان استان، مسوولان استان که حمایت‌های بی‌دریغ‌شان همیشه شامل حال ورزش استان بوده، به ویژه خانواده این عزیزان تبریک گفته، امیدوارم همیشه و در همه احوال شاهد درخشش جوانان استان در عرصه‌های داخلی و خارجی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد، تا سایر ورزشکاران گلستانی، در بازی‌های آسیایی «هانگژو» در مسابقات پیش‌رو به موفقیت برسند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا