معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به این که معلم، آینده ساز کشور است، گفت: دقت در گزینش و جذب این قشر، رقم زدن آینده نظام و کشور است.

سیدعلی مهاجر روز شنبه در بازدید از روند سنجش و گزینش استخدامی معلمان استان، افزود: کسانی که در حوزه گزینش این قشر فعالیت دارند، مسوولیت بسبار مهم برعهده داشته و باید دقت کنند، افرادی در تراز انقلاب، با روحیه انقلابی و ما می توانیم و باورمند، وارد سیستم آموزشی شوند.

وی ادامه داد حرکت جدید و پسندیده آموزش و پرورش برای جذب معلمانی در تراز انقلاب، طرح مهمی است که در دولت‌های گذشته به صورت سهوی یا عمدی مغفول مانده و موجب شد تا افرادی حتی مخالف نظام و دین، وارد سیستم آموزشی شوند که نمونه‌هایی از آن را در حوادث سال گذشته شاهد بودیم.

مهاجر با ابراز خرسندی از اجرای طرح سنجش و گزینش جدید در استخدام معلمان یادآور شد: در این طرح، سنجش و گزینش فرد داوطلب، عادلانه، بدون نظر و سلیقه شخصی و در چند مرحله و با لحاظ شاخص مختلف، انجام می‌شود.

وی گفت: امیدواریم در مسیر جدیدی که برای جذب معلمان فرهیخته و اعتقادی ایجاد شده، روز به روز شاهد اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول آموزش و پرورش باشیم.

در بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از مرکز سنجش و گزینش معلمان جدید استان گلستان، فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به استخدام ۱۳۰۰ معلم جدید توسط این اداره کل از سال تحصیلی جدید (مهر ماه امسال)، گفت: این تعداد افراد پس از قبولی نهایی در آزمون آموزش و پرورش و از میان چند برابر ظرفیت اعلام شده، به عنوان معلم و آموزگار وارد مدارس این استان می‌شوند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، دارای بیش از ۴۰۰ هزار محصل در مقاطع مختلف تحصیلی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا