مدیرعامل نیروگاه برق علی‌آبادکتول از آغاز عملیات اجرایی سیکل ترکیبی نیروگاه این شهرستان در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه، گلستان در تولید برق خودکفا می‌شود.

رضا مؤمنی اظهار کرد: این پروژه بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری گلستان است و ساخت آن با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو معادل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رییس جمهور به استان آغاز می‌شود.

به گفته وی با اجرای این طرح تولید برق در این نیروگاه از ۹۰۰ مگاوات به هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل نیروگاه برق علی‌آبادکتول افزود: سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول در مدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد و راندمان تولید برق در این نیروگاه را به حدود ۵۰ درصد می‌رساند.

مدیرعامل نیروگاه علی آبادکتول یادآور شد: این طرح در دوران ساخت برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و برای ۳۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم را به همراه دارد و در دوران بهره‌برداری نیز برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

مؤمنی با تاکید بر اینکه گلستان پس از اتمام این پروژه در تولید برق خودکفا می‌شود گفت: کاهش آلودگی هوا، بهبود زیست محیطی و صرفه‌جویی در سوخت از جمله دستاوردهای دولت در اجرای این پروژه است.

وی اضافه کرد: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول فواید دیگری هم دارد که می‌توان به افزایش درآمد استان، رشد بخش حمل و نقل و صنعت اشاره کرد.

در حال حاضر ظرفیت تولید برق در گلستان ۹۰۰ کیلووات است و حدود ۶۰۰ کیلو وات کمبود برق مورد نیاز استان از طریق استان‌های مازندران، سمنان، خراسان شمالی تامین می‌شود.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط دولت به حوزه تقویت زیرساخت‌های توزیع برق استان تزریق شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا