مراسم استقبال از «امیرحسین قرنجیک» بازیکن گنبدی تیم ملی سپک تاکرای جمهوری اسلامی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در تایلند که به‌همراه تیم ملی چهار مدال نقره و برنز این رخداد جهانی را کسب کرده بود با حضور مسوولان و جامعه ورزش این شهرستان برگزار شد.

بازیکن تیم ملی سپک تاکرا روز شنبه در حاشیه این مراسم استقبال گفت: مسابقات جهانی سپک تاکرا از سطح فنی بالایی برخوردار بود و من موفق شدم همراه با تیم ملی بزرگسالان و تیم زیر ۲۱ سال جمهوری اسلامی چهار مدال شامل ۲ نقره و ۲ برنز کسب کنم.

قرنجیک که کاپیتان تیم سپک تاکرای زیر ۲۱ سال جمهوری اسلامی است، افزود: از حدود هفت سال پیش فعالیت خود را در این رشته شروع کردم و در سال ۲۰۱۹ هم همراه با تیم ملی نوجوانان جمهوری اسلامی قهرمان جهان شدم.

وی اظهار امیدواری کرد سپک‌تاکرای ایران در بازی‌های آسیایی «هانگژو» بتواند با کسب عنوان قهرمانی دل مردم ایران را شاد کند.

سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود و از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

این رشته ورزشی دهه ۸۰ وارد ایران شد و ۲ سال بعد ورزشکاران گلستان در نخستین تورنمنت کشوری این رشته شرکت کردند.

سی و ششمین دوره رقابت‌های جهانی سپک تاکرا از ۱۸ تا ۲۴ تیر در شهر کورات تایلند برگزار شد و کاروان سپک‌تاکرای ایران با ۶ ورزشکار دختر و ١۵ ورزشکار پسر هفت مدال با ارزش کسب کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا