رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی ۴۶ کارچاق کن، وکیل و کارشناس متخلف در حوزه‌های قضایی استان خبر داد.

حیدر آسیابی در نشست رابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری و دستگاه‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی در استان گفت: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران حفاظت و اطلاعات، امسال ۳۱ کارچاق کن، ۷ کارشناس و ۸ وکیل متخلف شناسایی و دستگیر شدند.

او با بیان اینکه پرونده آن‌ها در محاکم در حال رسیدگی است افزود: رای تعدادی از آن‌ها هم صادر شده است.

آسیابی از افزایش اقدامات نظارتی برای شناسایی کارچاق کن‌ها خبر داد و گفت: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم کسی در بیرون از دادگستری یا اطراف اماکن قضایی بچرخد و با ادعای اعمال نفوذ در محاکم، جو بی اعتمادی نسبت به کارمندان و قضات ایجاد کند و مردم را با این ادعا‌های واهی، فریب دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه، حتی یک مورد فساد اداری هم زیاد است و باید همکاران ما در حفاظت و اطلاعات برای سالم سازی محیط تلاش کنند.

حیدر آسیابی گفت: بانک اطلاعاتی افرادی که به کارچاق کنی شُهره اند، در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و مدام به روز رسانی و در اختیار همکاران قضایی و اداری قرار گیرد.

او با تاکید بر این که ما به دنبال مچ گیری از کارکنان نیستیم گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی یکی از اقدامات ما در حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به منظور کمک به همکاران قضایی و اداری و برای پیشگیری از احتمال گرفتار شدن ِ همکاران مان در دام این افراد، ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از خدشه دار شدن حیثیت دستگاه قضایی استان است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان