همزمان با پنجمین روز هفته درختکاری، ۵ هزار نهال رایگان بین نمازگزاران جمعه گلستان از سوی کارکنان منایع طبیعی و آبخیزداری استان توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در حاشیه این مراسم گفت: توزیع نهال بین نمازگزاران جمعه با هدف ترویج فرهنگ درختکاری انجام شد.

حمید سلامتی افزود: این تعداد نهال رایگان بین نمازگزاران گرگان، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز توزیع شد.

وی با اشاره به طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال در کشور خواستار مشارکت با این اداره کل در اجرای تعهد سالانه تولید و کاشت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: در بین نمازگزاران نمازجمعه این هفته گرگان هزار و ۸۰۰ نهال شامل هزار نهال غیرمثمر از جمله انجیلی، ۵۰۰ نهال گردو و ۳۰۰ نهال انار توزیع شد.

رسول مقسم افزود: علاقمندان برای تهیه و کاشت نهال در زمین‌های خود باید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان مراجعه کنند.

در حاشیه برپایی نمازجمعه شهر گرگان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان علاوه برپایی میز خدمت، تعدادی نهال با حضور آیت الله سید کاظم نور مفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در گلستان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کاشته شد.

هفته درختکاری هرساله از ۱۵ اسفندماه آغاز می شود.

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شعار امسال هفته منابع طبیعی را «درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز_ایران قوی» اعلام کرد.

گلستان با مساحت بیش از ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مشتمل بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۲۱ هزار هکتار اراضی ساحلی است که حدود ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع نوار مرزی این استان به دلیل خشکسالی های متوالی، پایین بودن نزولات جوی و نزدیکی به بیابان‌ قره قوم ترکمنستان و ضعف پوشش گیاهی در معرض بیابانی شدن شدید قرار دارد.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا