مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال ۹ هزار و ۱۹۷ فرصت شغلی با اجرای ۶ هزار و ۲۶۰ طرح در این استان با جذب ۵ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال اعتبار روستایی و عشایری، ایجاد شد.

حسینعلی خواجه‌مظفری در نشست شورای اشتغال شهرستان رامیان در شرق استان، افزود: عملکرد دستگاه‌های مرتبط استان در جذب اعتبار روستایی و عشایری برای ایجاد فرصت شغلی ۹۲ درصد است.

به گفته وی برای ایجاد ۹ هزار و ۵۱۹ فرصت شغلی ۶ هزار و ۳۲۹ طرح با اعتبار ۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال به بانک‌های عامل در استان معرفی شده بود.

وی بیان کرد: طرح‌های باقی مانده در بانک‌های عامل با طی مراحل اداری از سوی متقاضیان، تامین اعتبار و ایجاد فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

خواجه‌مظفری همچنین از ثبت ۲۳ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های مرتبط استان در سامانه رصد در سال جاری خبرداد و گفت: این آمار ثبت شده نسبت به تعهد ۴۰ هزار و ۹۷۵ فرصت شغلی در استان، ۵۷ درصد محقق شده است.

وی پرداخت وام در قالب تبصره ۱۸ به ۲۹ طرح با ۲۴۴ میلیارد ریال، وام مشاغل خانگی به هزار و ۳۴۹ طرح با ۳۲۳ میلیارد ریال، ثبت‌نام ۵ هزار و ۳۷ دانش آموخته دانشگاهی برای استفاده از طرح کارورزی، ثبت‌نام ۷۳۴ طرح کارگاهی برای اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با قرارداد برای پوشش ۲ هزار و ۱۰۰ نفر را از دیگر عملکرد این اداره کل در حوزه اشتغال استان در سال جاری برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در حوزه میزان نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری استان به ترتیب ۳۷.۳ و ۷.۶ درصد و میانگین کشوری این رقم ۴۱ و ۸.۹ درصد است که تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است

وی با اشاره به اینکه شهرستان ۹۰ هزار نفری رامیان حدود ۱۰۰ درصد از اعتبارات روستایی و عشایری را در ایجاد فرصت شغلی جذب کرده است، گفت: در این شهرستان ۴۱۴ طرح با اعتبار ۳۱۱ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای ۵۹۳ نفر را به بانک‌های عامل معرفی شده بود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا