ساخت و ساز مسکن در گنبدکاووس برای مردم عادی هر روز سخت تر از روز گذشته می شود و این یعنی شکاف طبقانی بیشتر در جامعه و خانه دار شدن مردم عادی و اقشار ضعیف‌تر جامعه هر روز سخت تر و از دسترس خارج‌تر می گردد...

فریدون قارئی، سردبیر پایگاه اخبار گنبد: ساخت و ساز مسکن در گنبدکاووس برای مردم عادی هر روز سخت تر از روز گذشته می شود و این یعنی شکاف طبقانی بیشتر در جامعه و خانه دار شدن مردم عادی و اقشار ضعیف‌تر جامعه هر روز سخت تر و از دسترس خارج‌تر می گردد…

با توجه به برنامه‌های کلان دولت محترم، ضروری است فرماندار‌ محترم جناب مهندس دهرویه، استاندار گرامی‌ جناب دکتر زنگانه و سایر دستگاه‌های متولی و همچنین نماینده‌ محترم مردم شهرستان جناب دکتر شادمهر به این موضوع مهم ورود کنند تا گوشه ای از نگرانی‌های مردم بابت این هزینه‌های سرسام آور صدور ساخت و ساز و مجوزهای ساختمان، همگام با وضعیت اقتصاد و جیب مردم تنظیم گردد نه نرخ آزاد جهانی!

وظیفه دستگاه‌هایی که بابت صدور مجوزات هزینه می گیرند این است که در خدمت مردم‌ باشند و کارها را سهل و اصولی کنند ولی اخذ هزینه‌های چند برابری نسبت به سال قبل سنخیتی با ماهیت دستگاه‌های خدمت رسان به مردم ندارد!

آش آنقدر شور شده بود که رئیس شورای عالی استان‌ها پرویز سروری که در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی هفت شهرستان واقع در شرق گلستان که به میزبانی شهرداری گنبدکاووس برگزار شد از وضعیت دریافت مبالغ کلان برای صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد.

در حال حاضر هزینه های ساختمان سازی و مجوزات از طرف شهرداری و نظام مهندسی می بایست با توجه به شرایط جامعه (نه قیمتهای سرسام آور جدید) بلکه با جیب مردم و متناسب با افزایش نرخ هزینه های سال گذشته لحاظ شود، افزایش با شیب خیلی تند در برخی بخش ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

  • نویسنده : فریدون قارئی