رییس اداره راه و شهرسازی چهار شهرستان «مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه» در شرق استان گلستان گفت: ساخت ۴۳۴ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها آغاز شده یا در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارد.

محمد سراوانی بیان داشت: عملیات اجرایی ساخت ۱۷۲ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع با انتخاب پیمانکار در مینودشت شروع شده است.

وی افزود: علاوه بر زمین اشاره شد، هشت قطعه زمین باقی مانده از سایت مسکن مهر مینودشت هم به ۴۸ نفراز متقاضیان (هر قطعه ۶ نفر) تحویل شده که عمیلات ساخت و ساز توسط آنها هم در حال انجام است.

سراوانی، تعداد متقاضیان ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن در مینودشت را ۶ هزار و ۵۰۱ نفر نفر اعلام کرد و بیان داشت: برای ساخت مسکن متقاضیان این شهرستان که تاکنون هزار و ۳۲۲ نفر آنها تایید نهایی شدند به ۱۰ هکتار زمین دیگر نیاز است که پیگیری‌ها برای تامین آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: در گالیکش هم که تعداد متقاضیان ثبت نام کننده آن هزار و ۴۶۴ نفر و شمار تایید شدگان نهایی آن تاکنون ۱۵۴ نفر هستند، ۲ قطعه زمین به مساحت کل ۴.۶ هکتار تامین شده و به دلیل جمعیت زیر ۲۵ هزار نفری این شهر، زمین در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت انجام فرایند اداری و تفکیک و ساخت مسکن قرار گرفته است.

رییس اداره راه و شهرسازی چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه همچنین گفت: در شهر کلاله یک زمین ۴.۹ هکتاری تامین شده که عملیات ساخت ۵۶ واحد مسکونی آن شروع شده است.

سراوانی افزود: سهم راه و شهرسازی از تغییر کاربری یک قطعه زمین ۵۵.۵ هکتاری متعلق به بنیاد مستضعفان (جنب مصلی کلاله) به مساحت ۱۶ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تعیین شده است.

وی بابیان اینکه از عرصه ۱۶ هکتاری، ۹ هکتار آن با کاربری مسکونی و بقیه سهم فضاهای عمومی مشخص شدند، اضافه کرد: این زمین به ۳۰۳ قطعه تقسیم بندی شده و قرار است هر قطعه در اختیار ۶ متقاضی برای ساخت مسکن قرار گیرد.

به گفته سراوانی، تعداد متقاضیان کلاله‌ای ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن هفت هزار و ۱۰۴ نفر بودند که تاکنون هزار و ۶۴۴ نفر آنها تایید نهایی شدند.

وی ادامه داد: در کلاله همچنین ۱۷ قطعه زمین در بافت شهری هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع به ۳۴ خانوار مشمول قانون جوانی جمعیت به صورت رایگان تحویل شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه همچنین گفت: در شهر مرزی مراوه‌تپه هم یک قطعه زمین به مساحت ۶.۱ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده است.

وی افزود: این قطعه زمین به سبب شرایط خاک (توپوگرافی) مراوه‌تپه و به دلیل جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر آن در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده تا نسبت به ساخت مسکن ویلایی اقدام نماید.

سراوانی اضافه کرد: زمین تحویلی به بنیاد مسکن در مراوه تپه به ۱۲۲ قطعه تقسیم شده و این نهاد انقلابی بزودی با انتخاب پیمانکار یا تحویل زمین به متقاضیان کار ساخت و ساز مسکن را آغاز خواهد کرد.

وی، تعداد متقاضیان ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن در مراوه‌تپه را ۲ هزار و ۶۵۵ نفر و شمار تایید شدگان نهایی را تاکنون ۷۵۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: پیگیر تامین زمین مناسب از منابع ملی در این شهرستان برای سایر متقاضیان باقی مانده هستیم.

سراوانی همچنین گفت: اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین و ساخت خانه برای «متقاضیان موثر» یعنی افرادی که تایید نهایی شده و سهم آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را نیز واریز کرده باشند، می‌باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا