رییس شورای هماهنگی بانک‌های گلستان گفت: امسال ۱۶ هزار و ۸۷۷ نفر در این استان برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۹۵ نفر تسهیلات خود را دریافت کرده و پرونده بقیه متقاضیان هم در مرحله اجرا و پرداخت است.

فیروز یازرلو در جلسه ساماندهی امور جوانان گلستان اظهار کرد: از مجموع دیگر متقاضیان، هزار و ۵۵۲ پرونده در حال تکمیل بوده و هزار و ۹۲۸ پرونده نیز آماده پرداخت است.

وی بیان کرد: به تازگی هم ۴۱۲ متقاضی جدید برای دریافت وام ازدواج نام نویسی کردند که هنوز این پرونده‌ها وارد سیستم بانک نشده و مشکلی برای پرداخت وام آن‌ها وجود ندارد.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های گلستان افزود: با تعامل مطلوب سیستم بانکی با متقاضیان وام ازدواج، پرونده پشت خطی برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش موثری در آگاهی از مشکلات و حل آنها به صورت کامل و جامع به دلیل ایجاد پل ارتباطی بین مردم  و دولت دارند و به همین دلیل علاوه بر توسعه کمی و کیفی سمن‌ها، توجه به آموزش دراین نهادها و شبکه‌سازی در این نهادها باید در اولویت قرار بگیرد.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: مشارکت مردم در سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) سبب افزایش و ارتقای سطح آگاهی اجتماعی می‌شود و این مشارکت، اجتماعی‌شدن و فرهنگ‌پذیری افراد را به‌دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: سمن‌ها با نگرش غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی با شخصیت حقوقی مستقل و اهداف اساسنامه‌ای فعالیت می‌کنند و در زمینه‌های مختلفی موفق به ارائه خدمت موثر شدند.

زنگانه با اشاره به این‌که تعداد سمن‌ها در برخی شهرهای گلستان کمتر از حد انتظار است ادامه داد: توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در مشارکت اجتماعی منجر به توسعه می‌شود و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانای دولت در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا