معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با تلاش ستادهای نظارتی و پیشگیری بالاخص مجموعه دادگستری استان، تاکنون هیچ‌گونه تخلف و جرائم انتخاباتی در این استان شمالی مشاهده و گزارش نشده است.

سیدعلی مهاجر در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان گلستان و شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزود: توجه به سلامت انتخابات به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی مدنظر رهبر معظم انقلاب باید مورد اهتمام همه متولیان اعم از هیات‌های اجرایی، بازرسی و نظارت قرار داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت‌های انتخاباتی، اضافه کرد: متولیان انتخابات باید از هرگونه سخن و عملی که شائبه‌ای به سلامت انتخابات وارد کند، به‌شدت پرهیز کنند زیرا انتخابات امانت است که همه در برابر حفظ آن مسئولیت داریم.

مهاجر ادامه داد: تعامل و هماهنگی خوبی در چارجوب قانون بین ستادهای انتخاباتی درون وزارت کشور، شورای نگهبان و دستگاه قضایی در استان گلستان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان همچنین مشارکت بالای مردم را از دیگر راهبردها در انتخابات ذکر کرد و گفت: همه وظیفه داریم در راستای جهاد تبیین، مردم را به مشارکت حداکثری در این عرصه مهم سیاسی دعوت کنیم.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از چهار دهه پیش تاکنون همواره تلاش دارند تا مردم در انتخابات مشارکت کمرنگ داشته باشند که باید با حضور پرشور یکبار دیگر نقشه آنها را خنثی کنیم.

مهاجر با یادآوری مشارکت بالای مردم گلستان در انتخابات گذشته، اضافه کرد: اقوام مختلف شیعه و اهل سنت این استان به‌ویژه در مناطق مرزی مانند مراوه‌تپه مشارکت بیش از ۸۰ درصدی در انتخابات داشتند.

وی با یادآوری سفر اول دی رییس جمهور به مراوه‌تپه بیان داشت: حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در این شهرستان که پس از پیروزی انقلاب سابقه نداشته و نیز استقبال خوب مردم نشان از علاقه وافر اهالی مرزنشین مراوه‌تپه به انقلاب و خادمان خود در دولت است.

شهرستان مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه قسمت شمال شرق استان گلستان حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا سکونت دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا