معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شیوع آنفلوانزای نوع A در استان خبرداد و گفت: رعایت فاصله گذاری و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ برای پیشگیری از بیماری ضرورت دارد.

سید مهدی صداقت در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: آنفلوانزای نوع A در گلستان شیوع یافته و همه سنین را درگیر می کند.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به انواع آنفلوانزای نوع A از جمله H1N1 گفت: ویروس آنفلوانزا امسال از اولین ماه پاییز شروع کرد و باعث شد تا زودتر از سال‌های گذشته، درگیر اپیدمی آنفلوانزا شویم.

وی بیان کرد: علائم این بیماری بدن درد، تب، سرفه و علائم گوارشی بوده و شبیه و علائم کرونا است.

صداقت با بیان اینکه کسانی که این علائم را دارند از حضور در محل کار و مدارس خودداری کنند، گفت: رعایت فاصله گذاری تا دو متر و پرهیز از حضور در تجمعات از جمله توصیه ها برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: گروه های پرخطر مانند مادران باردار، بیماران صعب العلاج، کودکان با بیماری تنفسی و سالمندان تزریق واکسن آنفلوانزا را فراموش نکنند البته برای برخی از گروه ها واکسیناسیون رایگان است.

وی تأکید کرد: دانش آموزان با زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند از شیوع بیماری جلوگیری کنند و مسئولان مدارس باید موضوع تهویه هوا را به‌صورت جدی رعایت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر