معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با ارائه آموزش های ایمنی و بهداشت کار به کارگران، حوادث ناشی از کار در ۱۱ ماه نخست امسال، ۳۴درصد کاهش داشته است.

موسی بی باک در نشست هم اندیشی با هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان گفت: اساسی‌ترین راهکار برای کاهش حوادث، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است که عمده حوادث در بخش ساختمان اتفاق می‌افتد.

بی باک اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون ۲۵ هزار و ۵۴۴ نفر ساعت آموزش مرتبط با مباحث ایمنی و بهداشت کار در استان ارائه شد که علاوه بر کاهش حوادث ناشی از کار، حوادث منجر به فوت در محیط کار نیز ۳۷% کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: صیانت از نیروی کار و منابع مادی سرلوحه مأموریت‌های اصلی حوزه روابط کار استان هست که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۹۹۳ فقره بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار توسط بازرسان کار صورت گرفته است.

بی باک تصریح کرد: به لحاظ اهمیت نظارت بر کارگاه‌های پرخطر نیز ۲ هزار و ۶۴۰ فقره بازرسی از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل، بازرسی‌ها ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: تشکلهای کارگری و کارفرمایی نقش مهمی در فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ عمومی ایمنی دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر